Regn och hagel........

Imorse när jag åkte till jobbet så var det på gränsen till att jag har
behövt haft på mig en jacka..... det var lite kyligt.
Men jag lämnade kvar jackan hemma och det gick bra.
 
Jag hade som vanligt fullt upp på jobbet.....men ändå lite lugnare....ja, så
pass att jag slapp stressa.
 
På eftermiddagen åkte Johanna och Mattias till Coop, på Lyviksberget,
för att handla.
Och just då fick vi sommarens andra, lite rejälare, åskoväder.
Och typiskt så var jag hemma själv.....åskrädd som jag är.
Hasse var på jobbet.
 
Fast idag tror jag att regnet och haglet var värst....även om det mullrade och small högt.
Det var som om bottnen på molnen försvann och allt regn "ramlade" ner....och helt
plötsligt small det högt på fönster och tak och då kom det ner hagel istället......och sen byttes det
ut till regn igen.
 
 
 
 
Vårat garagetak i början av hagelskuren......
 
 
 
 
Haglet letade sig in bakom spröjsen på fönsterna........
 
 
 
 
Försökte ta ett kort från ytterdörren.....för det gick inte att gå ut på trappan
pga allt regn och hagel som kom ner samtidigt......men det syns knappt att det
faktiskt regnade som bara den......
 
 
 
 
Nedanför grannens stuprör ligger det en hög med hagel.....och den finns kvar
där ännu.....trots att det är flera timmar sen det haglade.....
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Regnvattnet bara forsade nerför backen.....så man har säkert kunnat "surfa"
ner för gatan....om man kände för det.....
 
 
För övrigt så har jag varit hemma hela dagen, efter jobbet.
När det inte åskade tittade jag lite på friidrotten.
 
Idag gjorde Johanna kvällsmaten......
 
 
 
 
............ stekt kycklingfilé i grädd- och sojasås.....jasminris.....färsk gurka och babyspenat.
Gott i gott gott!
Ja, sen hade hon även stekt färska kantareller och champinjoner.....men det kom inte
med på min tallrik.....för jag tycker inte om svamp.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0