Jag vill ha "juligt"........

Helt otroooligt!
Ca. +8 grader idag, regn (lite) och just nu blåser det "storm" ute.....och det är den 16 december....
dagen efter den 3:dje advent...... snart julafton..... och jag har NOLL julkänsla i detta
höstliknandet vädret........
 
Jag VILL HA snö och några minusgrader!!!!
Det är ju för tusan VINTER nu!!!!!
Och på julen SKA det vara VINTER....med snö och minusgrader!!!!
Annars känns julen inte riktigt "julig"..... tycker jag i alla fall.
Vad tycker ni?????
 
På jobbet hade jag det rätt så lugnt idag....även om jag hade jobb hela tiden....nästan.
 
Efter jobbet var jag hem en stund, sen åkte jag, Mattias och Hasse till Ludvika.
Mattias skulle på den årliga kontrollen av sina allergier och astma.
 
Efter det var jag in på Apoteket (den på lasarettet) ....och som vanligt så får man
inte ha bråttom när man ska handla på ett Apotek.....suck.
Sen var vi in på Willys och handlade lite.
 
När vi kom till Smedjebacken hoppade jag av vid Ica.
Jag skulle dit och posta en massa julkort och skicka tillbaka ett paket åt Johanna.
Där var det också kö!
 
När jag äntligen kom ut från Ica, promenerade jag hem till brorsan och dom.
Hasse kom också dit, efter det att han hade varit hem med matvarorna
vi köpte på Willys.
 
 
 
 
På torget finns detta träd som är upplyst med en lampa.
Den såg både fin och mystiskt ut.
Men tyvärr så lyckades jag inte fånga det med min kamera.....bättre än så här.
 
När vi kom hem till brorsan och dom så möttes vi av kidsens mormor.
Hon talade om att både Marko och Lina jobbade och att hon var barnvakt.
Men hon tyckte att vi kunde komma in och dricka kaffe med henne istället....så då gjorde vi det.
Både Nellie och Molly var hemma....och båda två var nerepå, i vardagsrummet.....
och båda två var pratglada idag.
Roligt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0