Julshopping i Ludvika........

Förmiddagen var lugn och slö.
 
På eftermiddagen åkte jag och Johanna till Ludvika för att julhandla lite.
Vi var till Elon.....Team Sportia.....Globe Bokhandel.....Telia......Dressman.....
Lindex.....KappAhl......och Åhlens.
 
Det var en del folk ute och julshoppade, men det var inte jättetrångt.
Tur det!
 
Jag blev både svettig och slut av allt julshoppandet.
Så det var skönt att få komma hem igen och ta det lite lugnt.
 
När vi kom hem möttes vi av härlig skinkdoft.
Hasse hade ugnstekt en skinka och sen griljerat den.
Så då blev det provsmakning av skinkan.
Mmmmm.... den var salt och god!
 
Efter ett tag hemma, så for vi iväg igen.
Den här gången var jag, Johanna och Hasse hem till brorsan och dom.
Där blev det kaffe och en hel del prat.
 
När vi skulle åka hem ville Nellie följa med oss hem och sova över hos oss.
Så då tog vi med henne hem, men först var vi till Konsum och handlade lite
och jag var även dit för att hämta ut ett paket med julklappar.
 
Väl här hemma så har jag och Hasse tittat på "Så ska det låta".
Sen efter det blev det filmtajm.
Nellie har med sig filmen "Dumma mej 2" som vi alla har tittat på, utom Mattias då.
 
Nu är det bara sängen som gäller för mig...... och min skönhetssömn.
Det är en dag imorgon med.......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0