"Trolltider"........

Idag gjorde jag sista arbetsdagen för denna vecka.
Jag slog till och lyxade lite med att ta ledigt imorgon.
Skönt med en extra ledig dag.
 
Efter jobbet har jag bara varit hemma.
Idag har jag varit trött....jag somnade på soffan på eftermiddagen....och så
gjorde även Hasse....som också är jättetrött idag.
 
Ute blåser det för fullt.
Ibland låter det som om taket ska lyfta.....eller att fönsterna ska blåsa in.
Våra årstider har fått fnatt!
Höststormar på vintern.....utebliven snö och kyla.....isfria sjöar....osv...osv.
Tråkigt när våra årstider inte längre är speciella för just det dom är speciella för......
 
Tidigare idag började jag med att titta på "Trolltider".
Det var ju julkalendern 1979.
Den har också visats i repris två gånger.
Men jag själv har inte sett den sen jag var barn, och när jag fick syn på att den fanns
med i SVT Play så kunde jag inte motstå att börja titta på den.
Jag kommer ihåg att jag tyckte den var såååååå bra...... men idag minns jag inte
så mycket av den....ja, själva handlingen.
 
Vilken/vilka julkalender har ni tyckt om?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0