Dagen började med råddjur.......

Bland det första jag fick syn på i morse var när två råddjur kom genandes
över grannens gård och ställde sig precis utanför vårat hus.
Dom var så fina!
 
Stog ett tag och bara tittade på dom, men sen var jag tvungen att ta fram
nycklarna för att låsa ytterdörren och bege mig till jobbet.
Och självklart blev råddjuren rädda för klirret som nyckelknippan orsakade.....och
sprang iväg efter vägen bort mot ålderdomshemmet.
 
Tyvärr var resan till jobbet inte lika trevlig.
Jag hade en låååång timmerbil, och ca 10 bilar som låg bakom den, framför mig.
Medelhastigheten låg väl på ca 65 km/h....hela vägen.
Gissa om man kände sig liiiite stressad!?
 
Arbetsdagen gick fort förbi.
Jag hann hem och äta......sen var det dags för mig och Hasse att bege
oss till möte nere på byn.
 
Efter mötet var vi förbi hemma hos brorsan och dom.
Där blev det fika och prat om allt och inget.
 
Till kvällsmat idag blev det varma mackor med köttfärs och champinjonstuvning.....
eller köttfärs och lite grönsaker på.
Till mackorna åt vi en sallad.
Jag och Hasse hade samarbete idag med kvällsmaten och då gick det
fort att fixa till den.
 
Nu är det bara att invänta läggdags......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0