En riktig vårdag idag..........

I morse när jag vaknade till väckarklockan, så kände jag mig varken bättre
eller sämre i min förkylning......så jag åkte och jobbade....även om jag var
väldigt nära att stanna kvar hemma och vila/kurera mig.
 
Arbetsdagen gick fort förbi.
 
 
 
 
Idag har vi fått smaka på våren......det har varit +10 grader ute, om inte mer.
Solen har skinit hela dagen och den har värmt gott.
I lä har det varit riktigt varmt!
 
Som sagt, det har känts som en riktig vårdag idag.
Det har varit takdropp.....man har hört hur det har droppat, skvalat och nästan porlat.
Vägarna har töat ordentligt..... på vissa vägar har det varit en riktig sörja....medans
andra vägar har varit bara, med asfalten helt framme, och med stora vattenpölar på.
 
Solen har gått på riktigt hårt på snötäcket.
 
Men, men.....säg den lyckan som vara länge!?
 
Det är bara vädrets makter som retas med oss!
Vädergubbarna och tanterna har ju lovat kallt och snö till helgen........
SUCK!
 
På dan var jag och Hasse hem till mina föräldrar.
Med gott kaffe och fikabröd satt vi i vardagrummet och tittade på VM i skidåkning.
Det var herrarna som åkte 15 km.
Säga vad man vill och tycka vad man vill, men jävla vilken duktig kille den där
Northug är!
Och självklart var ju Johan Olsson suverän idag!
 
När vi hade kollat färdig på skidåkningen åkte vi snabbt hem så jag fick betala månadens räkningar.
 
 
 
 
 
 
 
Sen åkte vi ner till reningsverket och till Barken.
Marko och Lina skulle ut med kidsen på sjön/isen och undrade om vi ville hänga på.
Och självklart ville vi det.....i det vackra och sköna vädret.
 
 
 
 
Och i dag hände det igen!!!!
Jag åkte ut på isen med bilen!
Ja, jag trodde först att vi bara skulle vara efter sjökanten vid reningsverket, men när
brorsan och dom kom så åkte dom ut på isen.....och vi följde efter.
Men det var nog sista gången för denna vinter som jag åker ut med bilen på isen.......
 
 
 
 
Vi åkte ut till Ulvön.
 
 
 
 
Det var så härligt och gott i solen!!!
 
 
 
 
Som sagt, solen har gått åt hårt på snötäcket......
 
 
 
 
 
 
 
Det var så varmt i solen och när det var lä, så man kunde lufta sig lite.....med att
ta av sig jackan ett litet tag.....
 
 
 
 
 
 
 
Lina bjöd oss på kaffe och hembakade munkar.
Mmmm...det smakade ljuvligt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När brorsan gjorde upp en liten eld.....så vips!.....var kidsen där och "lekte med elden".
Tänk att det är så skoj med pinnar och eld! =)
 
 
 
 
 
 
 
Marko och Lina hade med sig marshmallows som skulle grillas.
Jag och Hasse grillade en varsin åt oss själva.....men nääää.....det var inget för oss.
Jag tyckte det var alldeles för sött!
 
 
 
 
Det blev även korvgrillning där ute på ön.
Och jag och Hasse blev bjudna på korv.....för vi hade ju inget med oss....ja, för vi
tänkte att vi bara skulle vara ute och njuta av solen ett tag....
Och idag smakade det underbart med korv och bröd......mer än vanligt.....kanske
för att det var sånt strålande och skönt väder?
 
 
 
 
 
 
 
Sen blev det bus och lek på isen.....med snöbollskrig.
Brorsan mot kidsen.
Hasse, jag och Lina valde att titta på.....för vi tre snörvlade och hostade ikapp istället.
Ingen av oss hade någon ork till bus och lek.
 
När solen började gå ner och bakom en annan ö, så blev det lite kyligare.....och
då nöjde vi oss med den friska luften och åkte hem.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0