Ett nytt "projekt".......

Idag har jag börjat med ett "projekt".....som nog kommer att ta lååååång tid.
"Sortera-röja-kasta-städa".
 
Jag ska gå igenom rum för rum.....och i varje rum ska jag gå igenom alla
förvaringsutrymmen och sortera och kasta "onödigt skit".....allt annat i rummen
kommer jag också att granska med kritiska ögon och bedöma om det får vara kvar eller inte.
 
När "sortera-röja-kasta" momentet är klart ska rummen städas.
Och då ska dom städas noga....från golv till taket......allt ska dammas, torkas, tvättas
och dammsugas....eller vad det nu kan tänkas behövas göras i varje enskilt rum?
Men ALLT ska gås igenom, på ett eller annat sätt!
 
Jag kommer att ha att göra.....inga problem....puuuh!
Men någon gång måste man börja....och den gången är här nu....jag/vi har skjutit
upp detta "projekt" så länge nu.....just därför att det är så mycket att ta tag i.
Vi har alldeles för mycket saker och "skit"!
 
Idag har jag börjat med toaletten nere på.
Där håller jag på att gå igenom alla lådor och skåp.....jag sorterar och ändrar lite
i lådor och skåp.....sen ska jag gå igenom all smink och alla dessa tuber, burkar och flaskor
med något innehåll i. Det kommer att kastas en hel del....misstänker jag.
Ja, sånt som har hunnit bli gammalt.....eller något som man ej egentligen använder
sig av, av olika anledningar.....osv.
 
Innan jag ska städa i toaletten kommer Hasse att få "äran" (han vet ej om detta än) att rengöra
avloppsrören....och lyfta ut badkaret så att man kan rengöra golvet under den ordentligt.... och
kaklet runt badkaret, som döljs av karet annars.
 
Roligare kan man ju ha, än att börja och göra detta "projekt", men det kan inte hjälpas.
Det får ta den tiden det tar.....bara det blir gjort!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0