Mobilsamhälle.........

Började dagen med att försova mig.....grrrrr.
Vaknade kl. 06.32 och jag börjar jobbet kl. 07.00.
Så när jag hade duschat och gjort mina morgonrutiner och tagit mig till jobbet,
så var klockan 07.50.
 
På jobbet hade jag fullt upp, så arbetsdagen gick jättefort förbi.....den blev ju även
en timme kortare med försovningen.....så det kanske inte var så konstigt att den
gick fort förbi?.....
 
Idag var jag till vårdcentralen.
Den ligger på tredje våningen i en byggnad, så jag brukar ta hissen upp dit.
 
 
 
 
Och så här ser det ut inne i hisse.
Det inte ofta man ser hissväggar med annat än någon tråkig och blek färg.
 
Inne i vårdcentralen fick jag sitta och vänta ett tag i väntrummet.
Det satt även andra som väntade.....det flesta var yngre än mig....tror jag.
Men det som var så "roligt" att se med dom var att ALLA satt med varsin mobiltelefon
och "lekte" med....tills dom blev uppropade.
Jag och de som var äldre än mig satt bara och tittade rakt ut eller så läste någon
en tidning.
Så nog lever vi i ett mobilsamhälle!
 
På eftermiddagen var jag förbi hemma hos brorsan med familj.
Jag ville dit och höra med Nellie och Molly om discot i lördags.
Molly var sjuk med hög feber, så hon låg mest och vilade.
 
När jag skulle hem fick jag med mig Nellie.
Hon ville följa med mig och pyssla lite....så klart!
 
 
 
 
Men idag blev det inte så mycket gjort.....för Nellie tröttnade ut lite och ville istället
umgås med Johanna.
Och dom två har skrattat och fnittrat ihop.....och det gör dom än.
Just nu sitter dom och tittar på roliga klipp i Johannas mobil.
 
Som sagt: vi lever i ett mobilsamhälle!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0