Ute på isen.......

Vid 10-tiden åkte Hasse ut med skotern.
Han och hans bror åkte ut på Barken för att pimpla och grilla korv.
 
På dan gjorde jag något som jag aldrig trodde att jag skulle göra, för
det har jag själv sagt!
Men jag blev övertygad av många saker......och vågade "utmana ödet"......
eller så fick jag en tillfällig sinnesförvirring? :)
 
 
 
 
Jag, Johanna och Mattias (som mår bättre idag) åkte mot sjön Barken och jag
åkte ut på isen!
Vi åkte alltså bil till Ulvön, där Hasse, Lars och Helena fanns.
Som sagt, jag trodde aldrig att jag skulle våga åka ut på isen.....även om jag vet
att det är en halvmeter tjock is.....och att det har åkts med bil på isen sen en tid tillbaka....osv.
Men, men....man ska aldrig säga aldrig!
För idag hände det som jag aldrig trodde skulle ske!
 
 
 
 
När vi kom fram till Ulvön, pimplades det för fullt....efter abborre.
Hasse, Lars och Helena hade en inbördes tävling om vem som skulle bli dagens
pimpelmästare, med flest uppdragna fiskar.
 
 
 
 
Hasses fångst.....och idag var det hans tur att vinna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Skönt med en värmande brasa!
Eftersom jag och kidsen skulle bara åka ut och grilla, så klädde inte jag och Johanna
på oss efter vädret.....ja, ordentligt....med extra kläder, bättre skor.....osv.
Så trots den värmande brasan, så blev jag till slut frusen av mig....och så även Johanna.
 
 
 
 
Som sagt, vi grillade korv och den smakade så där jättegott som den bara
kan göra när man är ute i den friska luften.
 
 
 
 
 
 
 
Johanna och Mattias åkte runt med skotern och lekte.
Åh, det såg så roligt ut!
Men eftersom jag inte hade rättförs kläder på mig och mina axlar värker nog ändå,
så valde jag att inte åka skoter idag....även om jag var jätte, jätte sugen.
 
 
 
 
 
 
 
När jag och Johanna tyckte att det fick räcka med den ruggiga och friska luften,
och när vi började att frysa för mycket, bestämde vi oss för att åka hem.
 
Mattias däremot, som var klädd ordentligt, ville stanna kvar och åka mer skoter.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0