Dammråttan.......

Inte för att jag vill verka tjatig, men idag är det kallt ute....brrrr.
Imorse när jag åkte till jobbet visade termometern på -19 grader.
Om det har blivit varmare ute nu, vet jag inte.....har ej kollat termometern.
Det är bara synd att när väl solen är framme på dagarna så ska det vara
så himmelens kallt ute. Sen när temperaturen är "normal" för vintern, ja, då är
det mulet och grått.
Aldrig är det bra...hahahhaaa.
 
Ni som har följt min blogg ett tag, vet ju vid det här laget att jag hatar
råttor och möss...och allt vad dom heter.....ja, jag har fobi för dom....tror jag.
 
Hur som haver, så har några av mina arbetskamrater haft det skoj med
en råttfälla i dagarna två nu.
Och självklart har jag fallit offer för deras skämt.
 
Igår när jag satt och jobbade med datorn kom Anette in och sa i samma
sekund: - Titta, dom har fångat Malte (råttans namn), och kastade
råttfällan med en råtta i på mitt skrivbord.
Gissa om jag blev rädd!!!
Råttan var ju ej riktig.....det var Gerd på jobbet som hade skapat en råtta av
kräppapper.....men det hann väl inte jag se.....jag såg bara en råtta....huvva.
Lika rädd som jag blev för råttfällan, lika roligt hade Anette och höll på att skratta ihjäl sig.
 
Som om inte denna chockartade händelse var nog!
Neeeej, då!
 
Imorse när jag kom till jobbet fick jag mig ännu en råttchock.
 
 
 
 
Den här gången såg råttan i fällan ut så här.....och den var placerad på min kontorsstol....
så när jag drog fram stolen och skulle sätta mig....ja, då uppenbarade sig denna hemska syn.
Den här gången hade Gerd varit så kreativ och rolig och gjort en dammråtta.
Ja, råttan är gjort av bara damm!
 
Och ännu en gång fick Anette skratta gott åt min råttfobi.
Och så även många andra som visste om Anettes hyss.....
 
Snälla arbetskamrater man har......NOT! ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0