Min så kallade "tur".......

Suck och dubbel suck.
Alltid ska det vara något......
 
Jag har väl haft "turen" med mig att begåvas med en ny böld igen!
Och samma jävla "tur" har jag haft med mig ang. placeringen av bölden.....
insidan av låret på vänster ben....och så högt upp man kan komma....nästan.
 
Bölden har jag haft i ca en vecka.
Jag har väl hoppats, som förra gången också, att bölden ska spricka av sig självt.
Men det har den inte gjort ännu....utan den blir bara större för var dag.
Just nu är den väl som ett stort ägg....typ.
 
Jag har svårt för att sitta och röra mig överhuvudtaget....det gör så ont!
Så tidigare idag fick jag nog!
Jag åkte, eller rättare sagt så skjutsade Hasse mig, till akuten i Ludvika.
Jag ville att dom skulle skära upp bölden.
 
Men sån tur hade ju inte jag!
Läkaren ville ej skära i den, eftersom den inte var riktigt mogen än.
Jag frågade om dom inte kunde göra det ändå och sen sätta i ett dränage.
Men nej!
Fick ett spritomslag på bölden och sen sa läkaren åt mig att kontakta
min vårdcentral på måndag.
 
Jahapp....så då är det bara att bita ihop och stå ut med smärtan tills måndag
eller om jag för en gång skull har turen med mig och den spricker av sig självt?
Vi får väl se......
 
Medans jag var iväg till akuten hade Johanna börjat kocka ihop kvällsmaten.
Vi fick hasselbackspotatis, kyckling och sås.
Mattias som är allergisk mot kyckling fick skinksnitzel istället.
Allt var så gott!
Så det får hon göra fler gånger!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0