Roliga historier......

En arbetsgivare tog in fyra personer på anställningsintervju.
Han tänkte göra en lite annorlunda intervju så han ställde bara en fråga. Han sa:
- Vad är det snabbaste ni vet?

Den förste tänkte en stund och så svarade han:
- Det måste vara tanken. Plötsligt poppar den upp från ingenstans.
Arbetsgivaren antecknade och vände sig till den andre. Denne tänkte också efter innan han svarade:
- Jag tror att en blinkning är det snabbaste som finns.
Den är ju över i samma sekund som den den börjar.
Fler anteckningar.
Den tredje:
- Jag tror på ljuset. Om man går in i ett mörkt rum och trycker på ljusknappen så badar
rummet i ljus samma stund.
Arbetsgivaren antecknade och tyckte detta svar var mycket intressant eftersom han
också ansåg ljuset var det snabbaste som fanns, men han var ändå tvungen att fråga
den fjärde personen om vad han ansåg.
Han svarade:
- Diarré.
- Va?
- Jo, häromdagen körde det till sig i magen och jag var tvungen att rusa på toaletten,
men jag hann varken tänka, blinka eller tända ljuset innan jag sket ner mig.
 
 
**************************************************************
 
 
Tre män – en amerikan, en japan och en irländare – satt nakna i en bastu.
Plötsligt hördes ett pipande ljud. Amerikanen tryckte på sin underarm och ljudet tystnade.
De andra såg på honom frågande.
- Det var min personsökare, sade han. Jag har ett mikrochip under huden på armen.

Några minuter senare ringde en telefon.
Japanen mannen lyfte handen till sitt öra. När han var klar, förklarade han:
-Det är min mobiltelefon. Jag har ett mikrochip i min hand.

Irländaren kände sig lite gammalmodig men ville inte vara sämre och kände att han
var tvungen att göra något lika imponerande. Han klev ur bastun och gick till toaletten.
Han återvände med en bit toapapper hängande från sin bak.
De andra höjde på ögonbrynen och stirrade på honom.
Då sa irländaren:
- Men titta här! Jag får ett fax.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0