Väder och baciller........

Det är inte ofta man får vara rädd för vattenplaning i januari månad....
ja, inte häromkring i Sverige.
Men det fick man vara idag på morgonen.
 
När jag åkte till jobbet regnade det och ibland byttes regnet till snöblandat regn.
Vägbanorna var fulla med vatten....ja, vid spår och sånt.
Och inte såg man så bra heller....för strålkastarljuset slukades ner i vägbanan...
och man blev bländad av mötandes bilars strålkastarljus.
 
Väl framme på jobbet fick jag gå med myrsteg....för det var så isigt och halt....
och dåligt med grus.
 
Ja, då har jag fått klagat på vädret igen!
 
På eftermiddagen var jag och Hasse hem till brorsan och dom på kaffe.
 
Efter det har jag hållt mig hemma.
 
Johanna är sjuk för tillfället.
Vet ej om hon har åkt på flunsan eller vad?
Hon har huvudvärk, ont i halsen där även mandlarna (tror jag) är svullna och
sen har hon ont i käkbena.......
Usch, för att vara sjuk!
Måtte en annan klara sig!
"Peppar, peppar, ta i trä"!!!!!
 
Men om jag ska klara mig har jag en jävla tur.....dels har jag ju en sjukling (än så länge) här
hemma och sen var det många på jobbet idag som var dåliga.....med en jävulusisk hosta och
vissa hade till och med feber.
Då kan det vara svårt att värja sig mot bacilluskerna......
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0