Bär och balkong..........

Min mamma och pappa är jätte duktiga på att plocka alla dessa
olika sorters bär.....och safta, sylta och frysa in dom.
Inget av det där har jag "ärvt".
 
Jag gillar att äta bär, sylt och saft....men plocka bär....neeeej....det är
ingenting för mig.
Safta och sylta bär eller frukt har jag aldrig gjort.
Det har bara aldrig blivit av.....
 
Vi har några olika sorters bärbuskar här hemma.
Mina föräldrar brukar plocka av dom....för vi gör ju som sagt inget av dom.
Jo, bara äter av dom....när andan faller på.
 
Så idag var mina föräldrar hit och plockade röda vinbär.
Jag hjälpte till ett tag att plocka....men slutade när solen blev för varm för mig.
 
Idag har Hasse börjat med lite snickerijobb.
Balkongen här uppe är inte riktigt okej.....vissa stolpar är murkna.....så
dom plus lite annat måste bytas ut och/eller åtgärdas.
 
Just nu är Molly här.
Hon ville hit en stund för att "leka" med Johanna.
Vet ej vad dom sysslar med......
 
Mattias har cyklat iväg med kompisar till Risingsbo för att bada.
Hasse är till Borlänge för att köpa någon sorts såg till sitt snickerijobb.
 
Själv sitter jag just nu här, vid datorn.
Klockan 20.00 tänkte jag att jag skulle titta på "Allsång på Skansen".....ja, om inget
annat eller något bättre dyker upp......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0