Cruising..........

 
På eftermiddagen åkte jag och Hasse iväg........
 
 
 
 
....... genom skog......
 
 
 
 
....... förbi/genom små byar.......
 
 
 
 
...... och ännu mer skog.......
 
 
 
 
.........  tills vi kom fram till denna ort.......
 
 
 
 
........ och där åkte vi till.......
 
 
 
 
...... Anette och Henke på Säters camping.

Anettes barnbarn Melvin var också där.
Vi satt inne i förtältet.....för det blåste så mycket ute.....idag igen...... vi fikade
och diskuterade olika "världshändelser".
 
Vid 17.30-tiden gick vi iväg till vägen som går förbi campingen.....för där skulle
dagens cruising gå förbi.
Vilken trevlig överraskning!
Jag hade ingen aaaaning om att det var cruising idag....och att Säter brukade ha det.
Men nu vet jag!
 
Vi stog och tittade på alla dessa bilar i nästan 3 timmar.
Så ett tag kändes det som om det bara flöt bensin ångor och avgaser i mina vener.
Men jag klagar inte....för jag tycker att avgaserna av veteranbilar luktar gott.
Men efter 3 timmar fick jag till slut lite ont i huvudet av alla dessa avgaser.....för
det var så mycket bilar som åkte, så det blev ju stopp och köer på vägen.
Och vi stog nästan på vägen......de 2 sista timmarna.
 
Som sagt......det var mycket bilar i alla dessa former.....färger....och modeller.....
Och självklart tog jag en hel del bilder......en del av bilderna kommer här:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det var inte bara bilar man kunde titta på.
Dessa tre äldre modeller av flygplan flög runt ett tag.
 
 
 
 
 
 
 
Här ser ni hur nära vi var och tittade på bilarna.
Och ni ser även var vi hade parkerat bilen......inte på den bästa platsen med tanke
på cruisingen.
För skulle vi ha velat åkt hem tidigare, så har det blivit lite problem......eftersom det var
så mycket bilar som åkte hela tiden....och att det blev stopp hela tiden....åt båda
körriktningarna.
 
 
 
 
Ett tag satt jag till och med i baksätet på våran bil och tittade på bilarna som åkte förbi.....
 
 
Jag tycker det är jätte roligt och trevligt att titta på cruising.
Man får se så många olika sorters bilar....som annars inte syns så mycket av på vägarna.
Jag gillar även det härliga brummande och pluttrande ljuden från bilarna.....ju högre
ljud, desto bättre.
 
Till sist började det bli lite gluggar på köerna från det ena hållet.....så då passade
vi på att backa ut bilen och åka hem.
Visserligen fick Henke stoppa bilarna från det andra hållet....men det gick
bra och smärtfritt.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Fina bilder! Under nostalgidagarna i Säter (i år var 11:e året) varje år så har de även på torsdagen en parad med gamla motorcyklar, mopeder och traktorer i centrala Säter. Det kan jag varmt rekommendera!

Svar: Hej Karina!

VA!?!?! 11:e året!?!?!
Oj, vad jag har missat mycket :)

Ja, det skulle vara kul att även se gamla motorcyklar osv.
Jag får ta det nästa år då :)

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-07-21 @ 13:34:07
Postat av: Karina

Har inte Hasse som brukar vara i dalen på tisdagar sett affischerna där om nostalgidagarna? :-)
Det står aktiviteter dag-för-dag på dem. Ni får hålla utkik till nästa år, det är alltid vecka 29.

Det står även på www.nostalgicclub.se

Svar: Hej Karina!

Tack för tipset!

Nä, jag vet inte om han har sett det? Inget han har sagt i alla fall.

Ja, vi får hålla utkik till nästa år......så vi inte missar det. För Säter är så nära och bra att åka till.

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-07-22 @ 18:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0