Fin blomma.....

 
 
 
 
 
 
Jag har ju glömt att visa dessa bilder.
Det är en blomma som vi har på kontoret, på jobbet, och som blommade ut förra veckan.
Det är ju lite synd att den skulle blomma ut strax före semestern.....då hann jag ju
inte njuta av den fina orange blomman så länge.....för den är säkert borta när jag kommer tillbaka
från semestern.
Visst är det en vacker blomma och en härlig färg?
 
 
Idag var jag till labbet på vårdcentralen.
Idag gick det inte så smärtfritt att ta proverna.
Jag blev stucken tre gånger innan dom hittade på en blodådra och fick det dom ville ha.
Så nu är jag lite öm vid armvecket.
 
Efter besöket på vårdcentralen åkte vi hem till brorsan och dom.
Lina och hennes pappa satt ute på gården och sörplade i sig kaffe..... vi gjorde
dom sällskap.....och vi fick också kaffe med doppa.
 
Det var skönt att sitta där ute i solen. Ja, jag skrev solen!
För det blåste rejält och det gjorde att jag kunde sitta där i solen....utan att må
dåligt just då i alla fall. Men sen senare kände jag av värmen.
Nä, det är nog bäst att jag håller mig i skuggan i fortsättningen.
Ja, det har ju och är fortfarande väldigt varmt och kvavt.....inne som ute.
Nä, det är nog lite skönare ute....för där blåser det i alla fall.
Här inne känns det som om luften står still.....fastän det att vi har öppet lite här och där.

På eftermiddagen satt jag och Hasse ute och njöt av vädret....
Ja, njöt och njöt....men det kändes som om det var den svalaste platsen just då......
men det blev väl för varmt åt mig ändå.
Så för att svalka av mig doppade jag ner mina fötter i en stor balja med iskallt vatten.
Det hjälpte lite.
Hasse passade även på att tvätta bilen, så nu är den skinande ren och blänker så fint.
Få se hur länge den få vara blank och fin?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0