Halv storm........

Puuuuh!!!.....vilken varm dag vi har haft idag.
Ja, det är varmt fortfarande.
 
Förmiddagen tillbringade jag hemma i lugnan ro.
Hasse tog en sväng med motorcykeln.
 
 
 
 
På eftermiddagen åkte jag, Hasse, Johanna, Lina, Nellie och Molly ut med
båten för att bada.
 
Det blåste skapligt ute på sjön.
Och inte var det många båtar ute.....som vi såg i alla fall.
 
 
 
 
Idag var vi till "runda bryggan" på Ulvön.
Det var lite trixigt att komma dit.... pga blåsten.
 
 
 
 
Nellie och Molly hade fått nya bikinis.....dom var så fina i dom.....och dom själva
var så stolta över dom.
 
 
 
 
Jag, Johanna, Nellie och Molly badade.
Lina och Hasse satt och tittade på. Dom vågade inte doppa sig.
 
Själv tycker jag att det var skönt i vattnet....men lite tråkigt att det blåste så mycket.
 
 
 
 
När vi skulle äta av våran medhavda matsäckar, så gick vi in i båten och satte oss för att äta.
Det blåste för mycket på bryggan.....det var svårt att ta fram något och få det att
stå kvar på bordet.
 
Trots halv storm på sjön, så var det skönt att komma ut en stund.....dels för att det
var mycket svalare på sjön än på land.....och sen för att man kunde doppa sig och
svalka av sig ännu mer.
Och självklart för det trevliga och roliga sällskapet.
 
En del av sällskapet har vi här hemma nu.
Nellie och Molly ska nämligen sova över här inatt.
Så ikväll blir det nog full rulle här hemma.
:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej jaana.
här har det regnat hela dagen, ändå fram till kvällen.
jag blir så nostalgisk när du visar båtbilder, vi hade en storbåt när ungarna växte upp.
ha en fortsatt lugn och slappig semester ;)
mia

Svar: Hej Mia!
Ja, det är härligt och avslappnande att vara ute med båten.
Ni kanske ska skaffa en båt igen? :)

Önskar dig också en lugn och slappig sommar! ;)
Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-07-18 @ 22:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0