Hett på loppiset.......

Igår åkte min älskling iväg på en Tallin kryssning tillsammans med hans bror.
Dom kommer hem imorgon på eftermiddagen.
Det märks att en i familjen inte är på hemmaplan.....det blir en viss tomhet.
 
Idag känner jag mig mindre "fångad" i mitt hem.....jag känner mig lite tryggare
att lämna hemmets lugna vrå.....för en stund.
Det värsta med "den där veckan" börjar gå över till det mer normala......
 
Idag vid lunchtid åkte jag och Johanna till loppiset i Ludvika.
Det var Johanna som ville dit....och för oss båda var det första gången i
sommar som vi var dit.....till Gammelgårdens loppis.
Hammarbackens loppis kom vi aldrig till.
 
På loppiset var det massor av bord med massor av saker.
Mycket att titta på.
Men jösses, vad hett det var!!
Luften stog alldeles stilla bland borden....och alla bord var placerade i solen.
Jag som inte gillar värmen blev lite medtagen av den.....ja, jag blev att må dåligt....
så efter en stund gick jag och satt mig i skuggan och drack Loka för att
kyla ner mig......Johanna fortsatte att gå runt bland loppisborden.
Så för min egen del blev det inga fynd på loppiset idag, men Johanna fyndade
desto mera.
 
Nä, om jag ska gå fler gånger på loppiset på Gammelgården och Hammarbacken,
så ska det INTE vara soligt och varmt ute.......
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Ja, värmen kan bli jobbig! Jag har alltid en keps i bilen ifall jag ska gå mycket i solen, man håller tänket klarare då tycker jag. Eller gör man nånsin det, håller tänket klart?? :-)

Vi brukar frysa in små petflaskor med vatten och ta med oss. Tar man några frysta med sig så har man alltid kallt och gott vatten och man slipper leta kiosker. Man spar stålar också... :-)

Svar: Hej Karina!
Tack för tipsen!

Ja, jag är dålig på att skydda huvudet från solen....och jag även dålig på att ha med mig kall vätska.
Jag får försöka skärpa till mig med båda sakerna :)

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-07-07 @ 15:06:49
URL: http://vovvarochvavar.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0