Puuuuh......

Ännu en het och kvav dag.
 
Molly har varit här hemma hos oss, nästan hela dagen.
Det var både trevligt och mysigt att ha henne springandes runt här.
 
Idag har det också mullrat....runt oss.....till och från....i flera timmar.
Så jag har inte vågat åkt till någon sjö för att bada.
För bada skulle man ha behövt idag!
 
Jag lider och mår dåligt av värme....och när det blir så här hett...ja, då är det oliiiidligt för mig.
Provade att ta en kall dusch på eftermiddagen.....för att svalka av mig.
Men inte hjälpte det.
Jag har nog behövt stå i duschen i minst en halv timme för att det skulle ha
gett någon effekt....och det hade jag ingen större lust till.
 
Funderade ett tag på om jag skulle ha åkt och tagit mig ett kvällsdopp.....för
nu är det fint ute......sol och klarblå himmel.....med några vita små moln.
Men, nej....jag orkar helt enkelt inte sätta mig i en superhet bil.....som ju våran
bil är eftersom den står i solen hela dagarna.
Det tar ett bra tag innan man märker att AC:n har gjort sitt.....och vid det laget
är man kokhet och svettig.....man har nästan panik.
 
Het dag innebär också att det kommer att bli ännu en het natt i vårat sovrum.....pust.
Jag har öppnat upp överallt här hemma, men det känns inte ens.
Så någon sval luft här inne kommer vi inte att hinna få......innan det är dags för oss att
lägga oss för att sova för natta.
 
 Puuuuuh.....nu räcker det med denna överdrivna värmen!!!
Ja, det tycker då jag i alla fall!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0