Vykort från Ludvika.........

 
Här om dagen fick vi detta vykort.
 
Jag blev glad när jag såg vykortet ligga på bordet.
Jag tycker det är så roligt att få vykort med någon hälsning på.
 
Men jag blev lite förundrad över att vykortet var skickat från Ludvika.
Vem kunde ha skickat ett vykort därifrån????
 
 
 
 
Vände på vykortet, nyfiket och spänt, och började läsa....."Hej granne!".
Längre än så läste jag inte....för jag blev alldeles paff och förvillad över "Hej granne!".
Va!?, tänkte jag. Har någon av våra grannar skickat ett kort till oss.....och varför?
Jag kunde inte se att någon av våra grannar skulle ha skicka ett kort till oss.....för så
"tjenisar" är vi inte med varandra.
 
Nää, tänkte jag. Det måste vara någon av våra grannars post som vi hade fått.
 
Skulle titta efter vem kortet var adresserad till......och då fick jag ju se att det fanns
ingen adress på kortet....utan text över hela kortet.
Och när jag fortsatte att läsa kortet så såg jag ju att det var ett reklamkort från Willys i Ludvika.
 
Snopet!
Lyckan över att ha fått ett vykort försvann illa häftigt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0