Jag och min "snarkis" kommer bra överens......

Imorse när jag skulle till jobbet, sken solen så fint.
Jag tittade aldrig på termometern innan jag gick ut......jag bara antog att det skulle vara varmt ute.
Men när jag klev ut genom ytterdörren vände jag snabbt in igen....för att hämta jackan.
Det var kyligt ute.....isiga vindar.
Men jag tycker det är bara skönt att det är svalare idag.....efter dom väldigt kvava och
varma dagarna och nätterna som har varit.
 
Idag har jag även varit till sömnlabb i Avesta.....för kontroll.
Hasse ställde upp och var min chaufför.
Jag vill helst inte köra några längre stäckor nu när jag lider av trötthet.....jag vet ju
aldrig om och när jag kan somna till.
 
Eftersom jag hade tid till klockan 13.00, så åkte vi nästan på en gång
när jag kom hem från jobbet.....så att vi även skulle hinna få i oss lunch innan mitt besök..
 
Lunchen intog vi på matserveringen på Avesta lasarett.
Där har dom god mat och god salladsbord.
Idag blev det stekt fläsk, löksås och potatis och en massa olika grönsaker och sallader.
Mmmmm....det var gott!
 
Hur gick själva besöket hos sömnlab?
Jo, det gick bra!
 
Dom tyckte att det såg bra ut....med allt.
Från att jag har haft 24 andningsuppehåll i timmen (första gången jag var till sömnlab),
så visade "snarkisen" att jag nu låg på 0,2 uppehåll i timmen.
En viss skillnad!
 
Så dom kom fram till att min trötthet inte beror på min sömnapné.
"Snarkisen" funkar och gör som den ska.
Så då kan jag utesluta den orsaken.....
 
Läkaren sa även att mina värden och kurvor i "snarkisen" var så bra det kunde bli.
Bättre gick det inte att få.
Och om alla som använde en "snarkis" skulle ha lika bra resultat som jag hade nu,
så skulle dom på sömnlab bli arbetslös.
På det svarade jag: - Åh, vad skönt att någon del av sjukvården kan lämna
positiva ömdömen till och om mig......för annar är jag van att det mesta är negativt.....
 
Så idag kändes det skönt att kliva ut ur Landstingets lokaler.....även om jag
fortfarande lider av trötthet.
 
Resten av dagen har jag bara varit hemma.
Somnade väl till på soffan....som ju inte är ovanligt nuförtiden.
 
Hasse hoppade på sin motorcykel på eftermiddagen och åkte till Säterdalen i Säter.
Där är det ju varje tisdagkväll en träff för bil- och motorcykel intresserade.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0