Prinsessbröllopet........

 
Jaha, mina bloggläsare....vad tyckte ni om prinsessbröllopet igår?
 
Själv tittade jag nästan på allt.....för det är ju inte varje dag man får
möjligheten att titta på ett kungligt bröllop.....som ju skiljer sig en aaaaaning
mot ett "vanligt Svensson bröllop"......
 
Hasse var inte intresserad av bröllopet och åkte iväg på en motorcykeltur på
förmiddagen och kom inte hem förrens på kvällen.
Så då fick jag verkligen titta på bröllopet i lugn och ro :)
 
 
 
Jag har hört (av de som tittat på bröllopet) och läst om folk som tyckte att Madeleine
var iskall/kylig och medans Chris var känslosam.
 
Hmmm....själv vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om det?
Alla är vi ju olika.....på många sätt.
Jag menar.....Madde är ju "uppfostrad" till att hålla masken och vara och uppträda sig korrekt i
officiella sammanhang.....medans Chris nog inte är det.
 
Läste även att Madde hade velat haft en privat vigsel/bröllop.....men att så blev det ju inte.
Hur kul kan det då vara att "tvingas" ha ett stort och officiellt bröllop.....med många "okända
och påtvingade" gäster.....tv-sändning i flera länder..... osv????
 
Nä, man vill nog inte i första taget blotta sig i ett sånt sammanhang..... man försöker
nog hålla masken så gott det går.... och vissa klarar av det bättre än andra.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Vad tycker ni om Maddes brudklänning då?
 
Jag tycker den var vacker och passade henne bra.
Fin bukett och smycken....ja, allt var så fint!
Madeleine var så vacker som brud!
 
 
 
 
 
 
 
Något annat som var lite coolt, var att när brudparet kom till Riddarholmen så såg
jag min före detta klasskompis på tv:n.....vid tre olika tillfällen.
Hon fick säkert en massa bra bilder på de nygifta och de kungliga gästerna.....för
hon stod längst fram vid ett tillfälligt staket.
 
 
 
 
Ja, vad har jag mer får åsikter och tankar om bröllopet?
 
Jag tycker det var häftigt och bra att dom använde SL bussar för att frakta gästerna
till Riddarholmen och båtarna.
Och sen var det bra att dom åkte båt till Drottningholm.
Dels så måste ju gästerna ha fått en fin upplevelse och sen är ju buss och båt
mycket bättre för miljön än en massa bilar till alla gäster.
 
Jag tyckte att våran kronprinsessa Victoria hade en vacker klänning på sig.
Det var även roligt att lilla Estelle fick vara med i kyrkan på vigseln.
Hon stal ju lite uppmärksamhet från brudparet.....vid något tillfälle.
 
Sen gillar jag att Mark Levengood var en av programledarna.
Han är så mjuk, gullig och naturlig.
 
 
 
 
 
 
 
Kungligheter och sociteten har ju sina vett och etiketter vad det gäller klädseln
på ett kungligt bröllop.
 
Den här damen verkar ha missat den biten i vett och etikett boken.
Hmmm....varför vill man gå på ett bröllop.....eller överhuvudtaget använda.....
en klänning som uppenbarligen är för liten över brösten????
Det ser ju fördjävligt ut!!!!
 
 
 
 
Mia Parnevik hade också missat att läsa i vett och etikett boken........
 
 
Ja, det var lite åsikter från mig ang. prinsessbröllopet igår.
 
Nu får ni gärna dela med av era åsikter.....om ni har några.....och såg på bröllopet.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0