Skriver som ja´pratar.....tror ja´.....?........

Idaa´ började arbetsdan mä´ att vi hade ett möte, direkt på morronen.
Dä´ vaa´ vår nya Arbetsområdeschef som vaa´ till jobbet och presenterade sej.....
Dä´ ska bli intressant att se hur han kommer att vara som AO-chef.
Mitt första intryck av honom var goda.
 
Idaa´ vaa´ dä´ även första dan, på läääänge, som ja´ kunde
jobba med ett lite normalare tempo och ja´ hade till och med tid att bara vara....göra
lite pauser..... några gånger under arbetsdagen och kortare stunder.
Dä´ kändes bra!
Nu hoppas ja´ på fler sånna hää dagar.
 
På eftermiddan kom Mattias hem....eller ja..... ja´ fick väl äran att hämta honom.
Grabbarna lää´ha LAN:at hela nättena, för Mattias gick och la sej på en gång
nä´han kom hem.....och han sover fortfarande.
 
Mot kvällningen va ja´, Johanna och Hasse ner till brorsan och dom.
Fast idaa´vaa det bara Lina och Molly som vaa hemma.
Vi satt ute och drack kaffe och pratade.
Ja´och Johanna satt i skuggan, medans Hasse och Lina satt i solen.
Lilla Molly spexade föö´oss och vi fick många goa´ skratt.
 
Om ni undrar över mitt sätt att skriva idaa´.....och över stavningarna.....så ää´dä för att ja´
tänkte försöka skriva så som ja´oftast pratar.
Men det var lättare tänkt än gjort.
Fingrarna vill hela tiden skriva så som dä stavas.....så dä´ ää säkert lite hur
som haver mää denna text.
 
Och dä ää´inget ja´tänker göra igen....föö dä´vaa svårt.
Ja, ja´vet inte ens om ja´låter så som ja´ha skrivit????
Men dom säjer ju att vi i Daalarna pratar mä´ä istället för e?????
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Hej Jaana,
dä' vaar svart att läääsa.
Men ja' hoppas att ja' förstodd vad du ville säja.

Haar en braa dag!

Sabine

Svar: Hej Sabine! :)
Ja, jag förstår om det var svårt att läsa....för jag hade svårt att försöka skriva orden så som jag tror att jag säger orden....

Trevlig midsommar till dig och dina kära!
Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-06-18 @ 09:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0