Hämnden är ljuv..........

 
 
 
 
I morse var det bara att konstatera att "Kung Bore" inte har släppt taget om
våran "Moder Jord" än.....och överlåtit vädret helt och hållet till våren.
"Kung Bore" har visat sin makt idag.....hela dagen.....genom att det är kallt....blåsigt....
och att det snöar till och från......brrrrr.
 
På jobbet hade jag, som vanligt (den sista tiden), både stressigt och fullt upp.
Så när arbetsdagen var förbi hade jag ett tungt huvud och jag var helt slut.
Ja, jag har varit och är så trött så att jag har sovit nästan hela eftermiddagen...
till och från.....för jag har helt enkelt inte lyckats hålla mig vaken.....ja, jag
har inte ens orkat bry mig om att ens försöka hålla mig vaken.....
 
 
 
 
Trots en stressig arbetsdag, så hann jag låna en bok av en arbetskamrat.
 Eller ja....det var väl mer hon som kom till mig med boken och tyckte att jag
skulle läsa den.....för den var så bra.
Så det ska jag väl försöka göra.
 
 
Hämnden är ljuv, heter det ju.
Mmmm...... det är något som jag har tagit till mig idag ....på grund av en
"rolig" (tyckte hon själv) arbetskamrat.....och vän....som utsatte mig för ett skämt.... och
det direkt på morgonen när man kommer till jobbet.....och är så där lagomt trötter.....
 
Varje morgon är vi några som samlas inne i mitt och Roffes kontor och dricker
kaffe och ventilerar olika ämnen......så även idag.
När jag kom till jobbet så satt redan tre av mina arbetskamrater inne på kontoret.
 
Jag gjorde mina vanliga komma-till-jobbet-rutiner och sen gick jag och hämtade kaffe.
 
När jag kom tillbaka till kontoret tyckte jag det luktade skit.....kattskit!!!
Och det riktigt ordentligt!!!
 
Men de andra arbetskamraterna sa inget och jag sa inget.....för att inte verka vara
så "känslig" som jag får höra av vissa......ibland.
Men jag hann tänka en hel del.....bland annat så undrade jag vem fan som hade varit
in på kontoret medans jag var och hämtade kaffet.....och som hade haft med sig odören.
 
Men till slut så var det min "roliga" kamrat som undrade om jag inte tyckte det
luktade skit inne på kontoret.
Och eftersom det just var HON som undrade det så blev jag misstänksam och
undrade va sjutton hon hade gjort nu då?
 
Hon fick ju ett hysteriskt skrattanfall och hade det skitroligt....på
min bekostnad.....men till slut fick jag reda på vad det var som stank.
 
 
 
 
 
Det här!!!!! Liquid ass!!!!
 
Medans jag var och hämtade kaffet hade Anette....japp, så heter hon.....sprutat ut
denna hemska odör under mitt skrivbord.
 
Och trots att vi vädrade kontoret så luktade det kattskit där inne.
Gissa om det även var pinsamt!?!?
För när det kom in folk på kontoret så var jag ju "rädd" att dom skulle tro att det
var JAG som luktade.
 
Vi vädrade så att det blev kallt inne i kontoret....men lukten satt kvar ändå.
Så för att bli av med lukten fick Anette....snällt och vackert.....komma in till kontoret
och skura rent under mitt skrivbord....där sprayen förmodligen hade satt sig i mattan.
Hon fick skura två gånger.....och med mycket såpa i vattnet....innan den där
skitlukten försvann.
 
Som sagt; Hämnden är ljuv.....MOOAH-HA-HA-HA-HAAAAA!!!!!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0