Kvarnsnäs........

Idag när jag skulle åka och jobba "premiärade" jag med att sätta på mig mina vår/höst skor.
Det blir så varmt med vinterskorna nu när temperaturen åker upp på dagarna.....
och solen som gassar riktigt varmt emellanåt.
 
 
 
 
Sen timmerhögen, med 14 kubikmeter timmer, kom till våran gård igår så har det varit
väldigt hög aktivitet vid "vedhörnan".....motorsågen och vedklyven har gått varma.....och
av timmerhögen återstår det inte mycket kvar....just nu.
 
På eftermiddagen åkte jag och Johanna på en fotosafari.
Johanna ville ut och prova sin nya kamera.
 
Eftersom vi även skulle och klippa oss idag, klockan 17.00, så höll vi oss
i närområdet till frissan.
 
Idag åkte vi in på en väg med en skylt som det stog "Kvarnsnäs" på.
Ingen av oss har varit där/dit förut, så det var spännande att se vad som skulle dyka
upp efter vägen.....
 
 
 
Vid ett ställe efter vägen fanns denna byggnad.
Så vi stannade till och fotograferade byggnaden och miljön i närheten......
 
Vid ett ställe gick det en bäck under vägen.....som vi även fotograferade.
Men det som var så mysigt med bäcken var att det porlade så gott i den.
Åh, vilket härligt ljud porlande vatten är!
Det är ett så rogivande och härligt ljud som man associerar till våren och sommaren.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter vägen, närmare bestämt i Söderbärke, försåg jag och Johanna oss med
varsin plocksallad.
Salladen avnjöt vi i bilen efter vägen till/från Kvarnsnäs.
Mmmm....det var såååå gott!
 
När vi ätit färdig så var det dags att styra bilen mot frissan.
Där fick jag ny och fräsch färg i kalufsen och sen blev även kalufsen klippt.
Så nu känns det skönt igen....tills det blir för långt igen....om sisso där 3 veckor......
 
Efter frissan åkte vi hem och nu sitter jag här och har gjort detta inlägg.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0