Så här tycker jag om gårdagens sång-jippot.........

Så var årets stora sång-jippot över.
 
Johannas filmkväll med tjejerna blev inställd, så jag fick sällskap av henne
vid tv-soffan när ESC sändes.
 
Nååå....vad tyckte jag om själva ESC?
 
Jag tycker att SVT har lyckats jävligt bra med showen....upplägget....utseende..... och allt.
Det jag gillade mest var den där fjärilen som fanns med hela tiden....hur den kom
till Sverige som larv.....hur den representerade de olika nationers flaggor......osv.
 
Petra Mede skötte sig jättebra som programledare.
Och hennes framträdande i mellanakten var bra....hon vågar bjuda på sig själv.
Det är roligt när en programledaren är mer än bara en "staty" som ska stå och
vara snygg och som mest bara flamsar....och försöker hela tiden le....och som
är urusel som programledare.
 
Petra Mede ska ha en STOR eloge för hennes kompetens och lugn igår!
 
Vad tyckte jag om själva låtarna då?
 
Ja, det är väl lite svårt att bedömma låtarna helt rättvist efter att bara ha hört dom en gång....
och det var ju så många.
 
Det fanns låtar som var "neutrala".....ja, låtar som man varken tyckte var bra eller dåliga....
och som man inte kommer ihåg något om efteråt.
 
Det fanns även dåliga låtar....t ex så tyckte jag att Spaniens låt var kass.
 
Sen finns det ju låtar som säkert kommer att "växa" med tiden....ju fler
gånger man lyssnar på dom.....t ex Danmarks låt.
 
Låten som jag fastnade för igår kväll och som jag faktiskt även idag kommer ihåg
hur den lät....ja, det var Norges låt.
Så ja, det var min favorit låt igår.
 
Såg ni på ESC och vad tyckte ni om den????
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sabine

Jag tror att du har gjord en väldigt bra sammanfattning.
Mina favoriter var Danmark, Aserbaidshan, Ryssland och Island.
Jag förstod inte varför Ukraine blev trea.
Tyvärr Sverige och Tyskland fatt inte manga poänger trotts att de sjungade gott.

Svar: Hej Sabine!
Nä, jag förstår inte heller att Ukrainas låt hamnade så högt upp på listan.
Det är hård konkurrens så många låtar får alldeles för lite poäng....tycker jag.

Kram!
jagjaana.blogg.se

2013-05-20 @ 10:16:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0