Dåligt med energi?.......

Igår blev det inget inlägg här på bloggen.
Jag orkade helt enkelt inte.....
 
Sen min magoperation har jag känt mig piggare.....piggare mot vad jag kände
och var före operationen.
Men i torsdags började jag känna mig lite trötter och igår var jag helt matt och trött.
Jag somnade t o m på soffan.....jag hade lite svårt att hålla mig vaken.
Jag gick även och la mig först av alla i familjen (för natta).....och det händer inte ofta.
 
Jag tror....efter en del funderande....att jag har nog fått i mig för lite energi.
För sen operationen. och fram tills igår har jag ätit samma mängd mat per måltid.
Jag har inte "vågat" äta mer.....jag har inte ens vågat prova om jag har kunnat äta mer..... för
att jag har varit rädd för magont och dumping.
 
Jag har till exempel ätit en 1/3 dels banan som ett mål......eller en halv knäckebröd (rågi)
med kokt skinka och ost.....eller en halv burk Skyr, Isländsk yogurth......
Men idag bestämde jag mig för att prova att äta lite mer....om det behövdes och kändes bra.
Så till frukost blev det ca 3/4 dels Skyr yoghurt.....till mellanmål nästan en halv banan...
ja, det är väl de målen som det blev lite skillnad på.
Och idag har jag känt mig lite piggare igen!......och vad det beror på?....ja, det vet jag
ju inte, men jag hoppas att det var så enkelt som kosten......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0