I Ludvika utan proviant........

På eftermiddagen var jag till Ludvika.
Där var jag in på Pingstkyrkans Seconhandbutik och tittade runt.....och
tränges med alla andra som var där för att fynda.
 
 
 
 
Jag köpte dessa två "bröd-korgar"....eller vad man ska kalla de för?
 
 
Mittemot Seconhandbutiken finns det en blomaffär.
Jag var in där och köpte mig tre nya blommor......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
När jag var inne i blomaffären började jag känna mig lite yr och svag.
Då kom jag på att det var dags för mig att äta något....och att jag inte hade
druckit något på flera timmar.
Jag glömde nämligen att ta med mig både vatten och något ätbart.
Är ju inte van att behöva tänka på sånt.
 
När jag åkte hemåt stannade jag till vid Ica Matmäster.....för på Willys var det
fullt med bilar på parkeringen.
 
Hittade en proteinrik och lätt sockrad bars som jag köpte.
Värre var det med vätskan.
Det fanns ingen flaska med vanligt vatten att köpa.....bara en massa kolsyrat
och smaksatt vatten eller ren läsk.
Och för tillfället ska/kan jag inte dricka något med kolsyra eller något sött.....
Törstig som jag var, köpte jag mig en Bonaqua Päron....som är lätt kolsyrad.
Tog en liten klunk, men det kändes ej bra....så jag fick vackert vara törstig tills jag kom hem.
 
När jag kom hem fick jag en trevlig överraskning.
Vi hade besök av Helena och Lars.
 
Vid 17-tiden var jag och hämtade Johanna från busshållsplatsen i Stenbäcken.
Det är så skönt att ha henne hemma över helgen!
Passade även på att hämta ut medicin från Apoteket.....som jag fick utskrivet idag.
 
Tidigare ikväll har vi spelat kort.
Det blev "Chicago" igen.....men idag vann ingen....eftersom Mattias valde att avbryta
spelandet innan någon hann vinna.
 
Sen har jag tittat på "På spåret" och på "Skavlan".
Det är två program som jag tycker om.
 
Nu ska jag surfa runt lite.... innan det är dags att sova för natta.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0