Rökfri....mat o vatten....frusen....yr....piggare....kilon....

Jag kom på idag att det är lite mer än 7 veckor nu som jag har varit rökfri.
Före operationen fick jag ju enorma abstinens efter cigg...... jag till och med dreglade
när jag kände röklukt..... eller när jag tänkte på cigg..... eller såg cigg.
Men nu har jag inte lika "hemska" abstinens.
Visserligen tycker jag fortfarande att det luktar gott om cigarettrök och jag kan bli, för någon
sekund, sugen på en cigg.....men värre än så har det inte varit....än så länge.
Det skulle vara jävligt skönt om jag hade kommit över den värsta abstinensen nu.....
 
Jag håller fortfarande på att kämpa med maten och vattnet.
Jag försöker hålla koll på klockan, så att det inte går för lång tid mellan målen....men
ibland glömmer jag av mig och då blir det för långt mellan målen.
 
Jag försöker även att våga äta mer.....så att jag ska få mer energi....så jag orkar göra mer.
Men det går inte så bra jämt.
Antingen äter jag för lite eller så skulle jag äta ännu mer proteinrikt....eller så skulle jag
behöva äta oftare och fler mål????
 
Ja, ja....det är väl bara att fortsätta att kämpa....och prova sig fram.....
 
Jag fryser fortfarande.....hela tiden.
Flera gånger per dag får jag riktiga "frys-attacker"....då jag fryser ända in i benen i kroppen.
Skit jobbigt!!!
Dels är det ju jobbigt att frysa....och sen är det en väldigt ovanlig situation för mig.
Jag brukar inte frysa i första taget.....och så har det varit så länge jag minns.
Till exempel så brukar jag oftast gå barfota inomhus....men nu har jag tjocka
strumpor på mig och ändå fryser jag om tårna.
Jag har haft svårt för att ha tjockare långärmade tröjor eller stickade tröjor....men nu
har jag stickad tröja på mig och en stickad stor sjal och ändå fryser jag.
Men förhoppningsvis går frysandet över med tiden.....
 
Yrslig känner jag mig dagligen....till och från.
Det beror nog på maten och vattnet.....ja, att det blir lite dåligt med det....just nu.
 
Men för övrigt tycker jag att jag mår bra.....och känner mig piggare än vad jag
gjorde före operationen.
 
Hur mycket jag har gått ner sen jag började med dieten?
Ja, det vet jag inte.....för jag har inte vägt mig än.
Just nu har jag inget behov att väga mig och se resultatet i kilon......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0