"Skumtoppar på Väsman"........

Idag på förmiddagen åkte jag och Hasse till Lyviksberget i Ludvika
för att handla på Rusta och Coop.
 
När vi åkte efter sjön Väsman, såg man riktigt hur hårt det blåste idag.
Jag var ju tvungen att gå ut och ta lite bilder på vågorna och "skumtopparna"
på vågorna..... för det är inte ofta man ser så pass stora vågor på sjön.... häromkring.
Det blåste rejält, för jag höll på att tappa balansen flera gånger.....
 
När jag stog där efter sjökanten och såg på vågorna.....tänkte jag några gånger
på att om det ändå hade varit sommar nu......då hade jag fått bada/leka
bland det stora vågorna......
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Uppe på Lyviksberget var det rätt så mycket folk.....så det var både trångt i
gångarna och kö till kassorna......och medelåldern på allt folk låg väl på ca 60-67 år.....
 
När vi var i Ludvika så glömde jag av tiden..... igen.....
Jag gick inne i affären och kände mig lite svag, yr och darrig....men jag tänkte aldrig
på att klockan skulle vara efter lunch....och att jag var energilös.
Jag är inte van än med att jag måste fungera efter klockan....var 3:dje timme....typ.
 
När vi var på väg ut ur affären fick jag syn på en väggklocka som visade på 12.35.
Jag trodde den gick fel och skulle kontrollera tiden på min mobil.....som ju
också visade 12.35.
Ja, inte konstigt att jag mådde som jag gjorde......jag hade nämligen bara ätit
frukost vid 08.30-tiden.....och den energin räckte ju inte i fem timmar.....när
man dessutom också var och shoppade.
 
 
 
 
Så när jag kom till bilen fick jag sätta mig och äta dagens lunch.....som blev en Skyr.
 
 
På eftermiddagen var jag hem till Teresa och hälsade på.
Där blev det kaffe och en hel del prat om "livet efter en gastric bypass operation".
Frågade Teresa om olika saker....ja, hur hon hade haft det....hur hon hade upplevt vissa saker.....
hur det fungerade för henne....osv....osv.
Sen är det ju VÄLDIGT individuellt hur man upplever och reagerar på olika saker och ting.
Så det som funkar för Teresa behöver ju inte alls funka för mig.
Men det är ändå skönt att få lite tips och råd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0