Tisdag.......

På förmiddagen var jag hemma och tog det lugnt.
 
På eftermiddagen var jag först hem till Lina på kaffe.
Jag hade med mig smakbitar av "Hälsokakan"....som gillades av Lina, Molly och
Linas pappa (de andra i familjen var ej hemma).
Så Lina skulle baka egna kakor idag.
 
Direkt efter besöket hos Lina åkte jag hem till mina föräldrar och var där ett tag.
 
När jag väl kom hem igen, så ville Hasse att vi skulle göra mer "hälsokakor".
Han tycker så mycket om dom och han har svårt att låta bli att äta av kakorna....
som jag bakade igår.
Han var orolig att kakorna skulle ta slut....och att jag skulle bli utan.
Så vi rörde ihop en sats med "deg" och gjorde två plåtar med "hälsokakor".
 
Ett tips!....som jag fick av Helena.....är att ha plastfilm över degen (när man har plattat ut den)
och fortsätta att platta ut den med fingrarna....tills den blir så tunn som man vill ha den.
Det var och gick hur smidigt som helst!!!!
 
Mot kvällningen har jag varit "privat-chaffis".
Lina och jag var iväg och hämtade hem Molly från en kompis.
 
Ja, sen har jag tillbringat kvällen här hemma....i lugn och ro.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0