Bibblan och släktforskning.......

Imorse skjutsade Hasse mig till jobbet.
Han "behövde låna" bilen för att byta om till vinterdäck innan första snön kommer.
Och enligt SMHI så kommer första snön inatt.
Hmmm....återstår att se.
Just nu regnar det ute......
 
På eftermiddagen var min mamma förbi här och hälsade på.
 
När Mattias kom hem från skolan skjutsade jag honom och två av hans kompisar
till badhuset i Ludvika.
Jag har nyss hämtat hem dom.
 
Idag har jag även varit till biblioteket..... och lånat böcker.
Sist jag var in på bibblan var väl ca 2 år sen.
Så jag är inte in där så ofta.....tyvärr.
Jag ska försöka bättra mig och gå dit oftare och låna en massa böcker......
Idag hann jag bara vara där i 20 minuter, sen stängde dom.....så jag "paniklånade"
bara några böcker om akvarellmålning.
 
När jag skulle gå ut från bibblan såg jag folk som gick in "Släktforskarsalen", så
jag var in där en snabbis och hörde mig för om det fanns några bra möjligheter,
via internet,att släktforska i Finland.
Tyvärr fick jag inget riktigt bra svar.....för dom visste inte....men jag fick en webadress
som jag kunde gå in på och läsa själv om ev. möjligheter till att digitalt släktforska i Finland.
Så det ska jag göra..... för jag har alltid velat släktforska, men det har aldrig
funnits några bra möjligheter till det när ens släkt kommer och finns i Finland.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0