Daglig kamp......

Idag har jag bara varit hemma.
 
Jag har tittat på tv:n, på lite olika program.......jag har setat här vid datorn......
jag har plockat lite i matsalen.....jag och Hasse har bytt gardiner i vardagsrummet
och i matsalen (imorgon ska gardinerna i köket bytas ut).......
jag har målat med akvarellfärgerna......och gjort lite annat smått och gott.....
 
Jag har snart varit rökfri i fem veckor.....och jag är fortfarande jätte, jätte röksugen....begäret
och suget efter en cigg är och har varit lika starkt hela tiden.
Det enda skillnaden nu, mot i början, är att röksuget och abstinensen inte finns där hela tiden,
under en dag.
Tiden mellan abstinensen och röksuget, på en dag, blir längre för varje vecka som går.
Men när den väl slår till (röksuget) så är den stark......och det känns som om jag'
skulle kunna göra vad som helst för att få röka igen.......snålvattnet rinner till och jag
dreglar nästan när jag tänker på en cigg eller ser en brinnande cigg (på tv eller bild)......och samma
sak är det när jag ser någon röka eller känner doften av cigarettröken....eller nej, det är
ännu värre.....för då blir jag alldels stollig och tänker att; "nu skiter jag i denna
jävla rökfria tillvaron......jag vill ha mina cigaretter..... jag vill inte vara utan dom längre....
jag behöver dom för att må bra"....... osv.....osv.....
 
Ja, just nu och ända sen från början har jag hundratals positiva anledningar
till att börja röka igen......och någon negativ anledning när jag tänker efter ordentligt.....
 
Ja, fy och usch vad jobbigt och kämpigt det är att hålla sig rökfri!!!!!!
Det är en kamp varje dag.....mellan ängelen Jaana och djävulen Jaana.....ja, ni vet...
dom där "två små som sitter på varsin axel" på oss.
 
Min shake-diet har jag också hållt på med i snart fem veckor.
Jag är så jävla less på den......på att jag inte få äta något...... bara dricka en massa "mindre goda shakes".
Men snart är min diet slut.....äntligen......om någon dag......skönt!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0