Fotosafari bland "höstens färger".......

Idag hade jag fullt upp på jobbet och det var/är bra.....för då hann/hinner jag
inte koncentrera mig så mycket på alla som går in och ut för att röka.....som
i sin tur gör min abstinens efter cigg ännu värre än vad den är......
 
Imorse trodde jag knappt mina ögon när jag tittade på termometern.
Ute var det +10 grader!
Och "värmen" har hållt i sig i hela dagen.
 
När jag åkte hem från jobbet, sken solen.
De gula, orange och röda löven lyste så fint på träden.....och det fick
mig att vilja ut på en fotosafari.
 
Så på eftermiddagen var jag ut och fotograferade en massa träd....igen.
Hasse var med mig som sällskap.
Det var så varmt ute, så jag var tvungen att ta av mig jackan.....för jag höll
på att storkna.
 
Efter fotosafarin var jag och Hasse hem till brorsan och dom.
Där blev det kaffe.
 
Idag såg vi inte så mycket av kidsen, båda hade en varsin kompis hemma som dom lekte med.
Sixten såg vi inte heller, för han ingick i Nellie och hennes kompis lek.
Dom lekte sjukhus och Sixten var inlagd för "kattkoppor".
 
När vi kom hem hade Mattias börjat med att städa sitt rum.
Ä-N-T-L-I-G-E-N!!!!!
Hasse blev så glad över det, så han erbjöd sig att hjälpa till.....
och det fick han.
 
 
 
Västansjö
 
 
 
F.d Västansjögatan, ner mot Gjuterigatan
 
 
 
I Västansjö
 
 
 
Västansjö
 
 
 
Västansjö
 
 
 
Västansjö
 
 
 
En del av Kyrkogatan
 
 
 
Nere vi "Lilla hamn"
 
 
 
"Lilla hamn"
 
 
 
Sjön Barken
 
 
 
Ett liggande träd vid vattenbrynet i "Lilla hamn"
 
 
 
Eka vid "Lilla hamn"

 
 
"Lilla hamn"
 
 
 
Eka nr 2 i "Lilla hamn"
 
 
 
"Lilla hamn"
 
 
 
"Lilla hamn"
 
 
 
"Lilla hamn"
 
 
 
"Lilla hamn" och utsikt mot Kyrkogatan
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Ett fönster på "Sädesmagasinet" i hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Vid hembygdsgården
 
 
 
Inne i byn....korsningen Hamngatan - Vasagatan
 
 
 
Efter Kolbäcksån
 
 
 
Kolbäcksån
 
 
 
Kolbäcksån
 
 
 
Efter Kolbäcksån
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0