Igår.......

Igår gick det i ett.... och när det väl fanns tid till att sitta
framför datorn och ev. skriva ett inlägg här på bloggen.... så stupade jag i säng.... i princip.
 
Började gårdagen med att vakna till en enorm trötthet, som satt i hela dagen.
 
Jag var och jobbade mina 6 timmar, men det var kämpigt.
Jag var ju jättetrött och mådde inte riktigt okej.
 
När jag kom hem från jobbet var Helena hemma vid oss och väntade på mig.
Hon hade gjort någon sorts "matmuffins" som hon kom och bjöd mig på.
Dom var jättegoda!
Sen satt vi och pratade om ditten och datten tills jag skulle hämta Johanna
från busshållplatsen..... kl 17.10.
 
Efter att ha ätit mitt kvällsmål, blev jag ännu tröttare, så jag var helt enkelt tvungen
att sätta mig på soffan och vila en stund..... innan det var dags för mig att
åka till vävningen..... om jag nu skulle orka göra det.
 
Jag orkade det.... med nöd och näppe.
Men jag kom lite försent.... och det kändes lite motigt att ta sig dit.
Inte för att jag inte ville väva och träffa gänget, nej, utan för att jag helt enkelt var så trött och slut.
 
Men jag lyckades väva en bit på mattan.... även om det gick segt.... och jag gjorde
lite fel och fick repa upp en liten bit.
 
Väl hemma igen, strax efter kl. 21.00, var jag helt slut.
Hasse som hade varit iväg och jobbat ett eftermiddagsskift, hade också precis kommit hem
när jag kom hem.
Vi bytte några ord med varandra, sen var det bara sängen som gällde för mig.
 
Men tror ni jag kunde somna på en gång?!?!
Nej!
Jag var jättetrött och ville bara få sova... men nejdå.... inte!
Jag låg och vred och vände på mig..... hade ont lite här och där.... kroppen
kändes som en spänd pilbåge..... och jag hade skitsvårt att slappna av helt.... suck.
 
Så natten har inte varit god....  jag ännu tröttare idag.... och på
köpet har jag fått huvudvärk......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0