Påskafton......

Började dagen med ett pass på gymmet, klockan 10.00.
Helena och Anette var också där.
Och som vanligt, när vi gymmat klart, satte vi oss vid soffhörnan och drack
kaffe och försökte lösa lite världsproblem :)
 
När jag kom hem från gymmet var det duschen som gällde.
Och en timme senare, kl. 13.00, var vi hos brorsan. Lina, Molly och Nellie.
Min familj och mina föräldrar var bjudna på påskmat där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Mmmmm.... det var så gott med påskmat, även om jag inte kunde ta av alla sorter.
Jag åt allt på tallriken, men sen var jag MÄTT!
Jag åt lite för mycket, men det var ju så jävla GOTT!!!
Och jag hade tur att jag inte blev dålig på något vis.... dumping eller illamånde... eller
ont i magen.....eller kallsvettning.... osv.
 
 
 
 
Efter maten försvann kidsen upp på Nellies rum.
Där satt Nellie och Molly vid varsin dator och spelade spel, medans Mattias fick titta på.
 
 
 
 
 
 
 
Efter ett tag var det dags för kaffe.
Och eftersom det var så strålande solsken ute, så blev det att vi gick ut och drack kaffet.
 
 
 
 
Vi fick hemgjord kladdkaka och grädde till kaffet.
Även jag klarade av att äta en liten bit.
Gott!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Puuuuh.... det blev jättevarmt emellanåt, så både jag och Molly tog av oss
jackorna och satt med bara t-shirt.
 
 
 
 
 
 
 
Åååh, det är ju så härligt att se hur det har börjar grönska.... lite här och där.
Hos brorsan och dom var trädgårdshäcken jättegrön och vinbärsbusken knoppade så fint.
 
 
 
 
Det blev en del lek och bus ute på gården.
Bland annat så kastade kidsen pil.
Dom hoppade även långhopprep, där jag fick äran att stå och sno i ena änden av repet.
 
Jaaaa-a... det var så trevligt och gott att umgås med sin familj och med nära och kära
i det underbara vårvädret.
 
Men till slut måste även det trevliga och det roliga ha ett slut.... och vi tackade
för oss och åkte hem.
 
Men väl hemma ville jag inte sitta inne.... utan jag ville göra något ute i det fina vädret.
Så då drog jag och Johanna ut på en fotosafari.
Bilder från safarit kommer i ett eget inlägg, efter detta inlägg.
 
När jag och Johanna kom hem igen, så var det dags att grilla.... för första
gången i år, men absolut inte för sista gången.
 
 
 
 
Idag grillade vi två olika sorters fläskkött och med två olika marinader.
Till köttet hade vi en god "grillsallad" (tomat, gurka, majs, rödlök och lite majonäs).
Vi hade även vitlökskroketter, beasås och en sås gjord på creme fraiche och en färdigköpt
mix med chili och paprika.
 
 
 

Mmmmm.... grillat är ju så GOTT!
 
 
Jaaaa-a..... sen har vi bara varit här hemma.... resten av kvällen.
 
Summa summarium = En toppen påskafton!!!!
 
 
 
 
Trackback
RSS 2.0