Solig eftermiddag på campingen i Säter......

Förmiddagen tog jag det lugnt här hemma.
Hasse tog en sväng på sin motorcykel.
 
Efter lunch drog jag och Hasse mot Säter......
 
 
 
 
...... till campingen där.
Där hälsade vi på hos Anette och Henke.
 
 
 
 
Vi satt ute precis hela eftermiddagen.... i det fina och soliga vädret.
Vi fikade och umgicks.
 
När solen var framme gassade den på rejält.... puuuh.
Och när den gick i moln blev det lite kyligare....eftersom det blåste från sjön.
 
 
 
 
Dessa två halsband köpte jag av Anette och Henkes granne.... ja, på campingen.
Köpte även ett armband som jag ska få nästa gång vi är till campingen.
Halsbandet med nyckeln köpte jag till mig själv och den med en textbricka
köpte jag till Johanna.
 
När jag gav Johanna halsbandet, så visade det sig att texten på brickan är från
en av hennes favoritlåtar.
Vilket sammanträffandet!
Det hade jag ingen aning om.
Jag tänkte mer på att det var en fin text som passade så bra åt Johanna.
 
 
 
 
Som sagt, det har varit fint väder idag.
Och bara idag har många träd blivit gröna av sig.
Helt otroligt vad fort det går när solen och värmen kommer fram!
 
Hasse märkte av att det börjar knoppa och grönska lite här och där.
Ja, med tanke på hans pollenallergi.
 
 
 
 
Eftersom vi var där i flera timmar, så blev vi alla hungriga.
Henke och Hasse var iväg och hämtade pizza och kebab åt dom och Anette.
Själv åt jag en Kesella hallon.
 
Det var trevlig, roligt och skönt att tillbringa dagen hos våra vänner på campingen.
Det är så avslappnande.... och tiden den bara rusar fram.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0