Brandrök........

Usch, idag blir det en seg dag....tror jag.
Jag är trötter.... och varmt är det....och inte har man lust att vädra precis....
 
Vaknade inatt av att det luktade brandrök.
Tänkte på att det kunde ju vara brandröken från Sala, men ändå så blev
jag lite nervös över att det kunde ju faktiskt vara någon annan brandrök än Salas.
Om brandröken på Dt.
Om brandröken på Aftonbladet.
 
Jag klev upp och började sniffa om det skulle lukta mer från något håll här hemma.
Men när jag öppnade balkongdörren och luktade ute, så var lukten både
fränare och starkare ute..... och det var en sorts dimma/smog/rök över hela himlen.
Så då tog jag det som Salaröken.
Hasse vaknade också och gick runt lite och funderade över brandröken.
 
Jag kom även på att vi hade ju rentvätt som hängde ute på tork på altanen.
Så för att inte få all tvätt att lukta brandrök, tog vi in allt och hängde det inne...här och där.
 
Ja, sen blev ju jag "pigg" över nattens aktiviteter.
Så jag satt mig i soffan och tittade på tv:n och hoppades på att bli sömnig.
Vid 05-tiden började ögonlocken kännas tunga, så då gick jag upp till
sovrummet och la mig för att sova.
Men det tog ett tag innan jag somnade....för det blev så varmt i sovrummet när
vi stängde igen fönstret..... ja, varmt och varmt....det blev ännu varmare än med
fönstret öppet.
 
Till slut somnade jag till...oroligt...vaknade till lite då och då....men orkade inte bry mig
om att titta vad klockan var eller ens öppna ögonen....och till sist sov jag bort hela förmiddagen.
 
Vi har fortfarande stängt överallt, för det luktar brandrök ute.
Och det är så hett och syrefattigt här inne....puuuh.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0