Från våran Stockholms tripp......

Jag hade ju planer på att fotografera JÄTTE MYCKET i Stockholm...allt möjligt.....
stort som smått.... gammalt som nytt.... folk och fän..... byggnader....detaljer....osv.
Men så blev det ju inte....på grund av hettan.
Till slut orkade jag inte leta motiv, även om dom fanns rakt framför mig....jag orkade inte tänka på
vad jag ville fotografera.... jag orkade inte ta mig fram....jag orkade inte bry mig....
ja, jag orkade inget till slut.
(Ja, jag var inte ensam om detta. Resten av familjen kände och tyckte likadant....)
 
 
 
(En del av Hötorget)
 
 
Ja, nog hann jag ta en del kort ändå, men inte alls så som jag hade planerat.
Inte på långa vägar.... tyvärr.
Många kort tog jag i all hast....bara för att få det gjort....utan att tänka till....få motivet bra....
vinklar..... avstånd...osv...osv.
 
 
 
( Vid Hötorget )
 
 
 
( Vid Hötorget )
 
 
Så här i efterhand så var det ju ABSOLUT.... helt klart...de 3 sämsta dagarna
i sommar/semestern som vi var till Stockholm.... på grund av den enorma hettan och luftfuktigheten.
Nä, det ska vara lagomt varmt/svalt, så man orkar göra mer.....  utan att man
tror att man ska gå åt....
 
 
 
( Sergelgatan....tror jag )
 
 
Inte blev någon märkvärdig shopping heller.....med tanke på att det finns
såååå många affärer i Stockholm....av alla dessa olika slag.
För de enstaka affärer som jag var in i, var det så jävla varmt och dålig luft.
Man fick nästan panik av att vara inne i dessa affärer.
Sen orkade man helt enkelt inte göra mer än det nödvändiga....så om man ville det eller inte.
 
 
 
( Inne på Åhlens )
 
 
Vi var till exempel in på Åhlens (den stora) för jag skulle köpa mig en ny handväska.
Där var det också så jävla varmt och syrefattigt, så det blev bara att gå in, raka vägen till
handväskorna....välja ut en....och betala den och gå ut igen.
Och vara glad att man överlevde hettan.
 
 
 
( Fontänen vid Sergels torg )
 
 
Men så var det överallt, innomhus, där vi var.
Hett, hett, kvavt, syrefattigt, dålig luft,
Ja, med några undantag då.
I Hötorgshallen, på nedre våningen, var det svalt.
Och sen i en fotoaffär i Gamla stan var det svalt och skönt inne.
Men det var nog de enda.
 
Alla resturanger, cafér och dyligt som vi var in i....var det samma sak.
Hett och luften stog helt stilla.
Man svettades av att bara stå still.
 
 
 
( Sergels torg, även kallad för Plattan )
 
 
 
 ( Godisaffär brevid hotellet )
 
 
 
 ( Johanna på resturangen "Drottninghof" )
 
 
 
 ( Konsterthuset vid Hötorget )
 
 
 
 ( Konsterthuset vid Hötorget )
 
 
 
 ( Frukt- och grönsaks stånd på Hötorget )
 
 
 
 ( Mattias inne på " Hubertus kök & bar" )
 
 
 
 ( " Hubertus kök & bars" uteservering som fanns i samma innegård som Centralbadet )
 
 
 
 ( Innegården vid "Hubertus..." och Centralbadet )
 
 
 
  ( Innegården vid "Hubertus..." och Centralbadet )
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0