Nya möbler.....

Idag har vi varit och hämtat hem våra nya vardagsrumsmöbler.
På Mio köpte vi en tresittssoffa och två fåtöljer.
Fåtöljerna är jättesköna!
Man kan fälla ner ryggstödet och fälla upp fotstödet och nästan ligga raklång i fåtöljen.
Sen kan man gunga och snurra på fåtöljen.
 
Lars hjälpte Hasse att bära ut våra gamla soffor och sen bära in de nya.
De nya var väldigt tunga, så både Lars och Hasse fick sig ett
ordentligt gympass av allt bärande och lyftande.
 
Jag, Hasse och Johanna hann även åka till IKEA i Borlänge för att titta
om vi hittade ett mindre vardagsrumsbord och ev. en ny matta.
 
På IKEA fanns det väl inte så mycket att välja på.... av den storleken som
vi ville ha.... både vad det gäller bord och matta.
Men till slut... ivrig som jag är... så blev det ett litet bord och en ny matta inhandlat....
även om det kanske inte blev det som jag först hade tänkt mig.....
Nya kuddar till soffan hittade jag inte.... det fanns inga som jag fastnade för.
 
Nu återstår det bara att byta ut tavlorna på väggarna..... till de tavlor som jag har köpt
på olika loppisar.... och hoppas att dom "passar in"
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: svägerskan

såå fint det blev!!! :)Grattis på födelsedagen bästaste Jaana! <3 <3

Svar: Tack, svägerskan!Ja, visst blev det fint.... ett helt annat vardagsrum ju....
Kram! <3
jagjaana.blogg.se

2014-08-25 @ 08:49:03
Postat av: Sabine

Fina möbler! Så har du födelsedag i dag? Grattis från Tyskland också!
Sabine

Svar: Tack, Sabine! Ja, jag fyller år idag. :)Ja, jag är nöjd med våra nya möbler. :)
Kram! Jaana
jagjaana.blogg.se

2014-08-25 @ 09:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0