Scandic Klara i Stockholm.......

 
I Stockholm bodde vi på hotell "Scandic Klara".
Hotellet låg väldigt centralt, alldeles vid Hötorget och brevid Drottninggatan.
 
Jag och Hasse bodde i ett rum och kidsen fick dela på ett rum.
Rummen var inte så överdrivet stora.... vi hade ett vanligt dubbelrum.
Förutom en dubbelsäng så fanns det ett skrivbord med litet kylskåp, två fåtöljer
och egen toalett med dusch.
Ja, mer behövdes inte heller eftersom vi bara använde rummet till att sova i och duscha.
 
 
 
(Korridorerna påminde om korridorerna på en färja för kryssningar)
 
Kidsen fick ett rum som vette ut mot hotellets innegård, innomhus.
Rummet var svalt och tyst.
Mitt och Hasse rum vette ut mot Drottninggatan.
Rummet var hett och full med diverse ljud, dygnet runt.
 
Eftersom det var så förbannat hett i rummet, så var vi helt enkelt tvugna att ha
fönstret på vid gavel.... för att få in liiiiite svalare luft.
Och därmed blev ju ljudnivån väldigt hög.
Och inte blev det något svalare heller....knappt.
 
 
 
(Utsikt från vårat hotell fönster)
 
 
 
 (Utsikt från vårat hotell fönster)
 
 
 
 (Utsikt från vårat hotell fönster)
 
 
Hotellet hade många gäster, som var turister från alla dessa olika länder.
Vi hörde de prata finska, spanska, tyska, holländska, engelska, kinesiska....med mera.
 
Vanlig hotell frukost var det och det smakade gott.
 
Receptionen var bemannad dygnet runt.
 
 
 
(En del av foajén på hotellet)
 
 
 
 
 
 
 
Utanför hotellet hade dom bord och stolar som jag och Hasse satt på en
kväll när vi inte längre orkade gå eller göra något.... på grund av värmen.
 
Det som var minus med hotellet var ju vårat rum som var så hett... och inget
hjälpte att kyla ner det.
 
Det som var plus var ju att det låg så centralt.
 
Så mitt betyg på hotellet blir: Bra.
Jag kan tänka mig att hyra hotellrum där igen.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0