Synd att kalla det för semester.....

Idag har jag haft semester.
Ja, semester från jobbet..... för här hemma har det inte varit någon semester.... precis.
 
Jag har städat hela dagen..... plockat, sorterat, rensat, dammat, torkat, skurat, dammsugit....osv.
Ja, jag har gjort det jobbigt för mig/oss.... genom att vända ut och in på mycket för att samtidigt rensa
bort en massa saker... jag har städat noga... jag har flyttat på möblerna....lyft på alla grejer.... när jag
har torkat, dammat, dammsugit och skurat.
Ja, jag/vi har städat ordentligt... ingen "fusk-städ" eller "halvdant" här heller!
Inte idag i alla fall!
Jag har haft god hjälp av Hasse.... och båda kidsen har också hållt på med lite städning.
 
Har vi städat färdigt då?
Nej, många rum återstår.... här på övervåningen.
Men nedre plan är så gott som färdig.... jag har bara en liten paus just nu... sen ska jag
gå ner och göra det sista.... innan premiären av "Doobidoo" börjar.... som jag har
tänkt titta på.
 
Städningen tar ju en sån tid när man ska vara så petnoga....  och sen har vi ju grejer lite här och där,
så det tar ju en evighet att plocka och fixa med det.
 
Egentligen strider det mot mina principer att ta en semesterdag för att städa!
Men vad gör man?.... när man inte har ork och energi kvar till städning när
man kommer hem från jobbet.... och helgerna går ju så fort.... och då ska ju jag även
hinna ladda mina batterier så att jag orkar jobba en vecka igen......
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0