Julpyssel, jultomtar, julpynt och smörgåstårta.....

Igår och idag har jag haft fullt upp på jobbet, men det har
ändå varit rätt så okej.... jag har inte haft något tidspress och jag har inte
behövt stressa.
 
Igår på eftermiddagen var jag och Hasse hem till brorsan och dom på kaffe.
Sen var vi och Molly till Lyviksberget.
Först var vi in på Rusta.
Vi skulle köpa lite julpyssel som jag och Molly ska pyssla med någon dag.
Sen var vi in på Coop och handlade.....
 
 
 
 
..... där dessa fina tomtar fanns.
Molly fick jag övertala för att hon skulle ställa sig brevid tomten.
Hon tyckte nog det var liiiiite pinsamt.... tror jag.
Vad det gäller Hasse så vet jag inte om han stog vid tomten för att han
också ville bli fotograferad med en tomte eller om han stog och suktade efter chokladaskarna?  ;)
 
Jag köpte en smörgåstårta på Coop, som jag tänkte prova att äta av.
Jag har inte ätit något sånt sen operationen.
Molly var också sugen på smörgåstårta, så hon blev med oss hem för att äta av den.
 
Men jag blev besviken!
Så jävla besviken....
Smörgåstårtan innehöll mimosasallad!!!!
Jag tycker inte att mimosasallad har något att göra i en smörgåstårta!
Med andra ord; jag tycker inte om mimosasallad!
Åt ändå lite av tårtan och pillade bort alla frukbitar, men det smakade ändå mimosa.
Usch och fy!
 
 
Idag när jag kom hem från jobbet så var jag tvungen att vila... och till slut sova.
Jag var så trött och slut.
 
Jag vaknade till skidåkning på tv:n, så då tittade jag på det tills det tog slut.
Sen blev det städning och plockning.... och strykning av juldukar.... och till sist
plockade vi fram en del av julpyntet och pyntade lite här och där.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Och idag, nu på kvällen har det äntligen snöat lite!!!
Jippieeeeyyy!!!
Så nu ligger det ett tunt lager med snö på backen.
Personligen tycker jag att det kan komma lite mer snö.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Jag håller med dig! Mimosasallad är så vidrigt! Det förstör hela smörgåstårtan!!!

Svar: :)
jagjaana.blogg.se

2014-12-07 @ 11:29:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0