Sverige står stilla, nästan i alla fall......

Idag var jag iväg och jobbade.
Det märks att det är klämdagar/mellandagar.
Imorse när jag åkte till jobbet kunde jag ha helljusen på, nästan hela tiden.
Vanliga arbetsdagar så är det inte ofta man får chansen till att använda helljusen.
Sen var det knappt något trafik efter vägen.
Jag tror jag mötte, max 12 st bilar.
Vanliga arbetsdagar möte jag ca 100 st bilar + att vi är lika många bilar som kör
åt det motsatta hållet.
Hmmm... nästan så att Sverige "står stilla" på klämdagar/mellandagar.
 
På jobbet var det som vanligt fullt upp.
Så arbetsdagen gick fort.
 
På eftermiddagen var jag och Hasse förbi hos mina föräldrar.
Där blev det fika.
Sen åkte jag och Hasse till Coop i Ludvika och "nyårshandlade".
 
Den kvinnliga tiggaren var på sin plats och jag tyckte jätte, jätte synd om henne.
Hon såg stelfrusen ut.... stackarn.
När jag gav henne en slant, så var hennes händer iskalla.
Jag önskar jag kunde göra mer för henne och att jag kunde förstå vad hon säger.
 
Idag ringde jag även till folktandvården och hörde mig för med en akuttid.
Jag skulle få en tid den 7 januari.
Frågade om dom verkligen inte hade en tid före, för tanden skaver ju på min tunga.
Ja, då kunde jag få komma imorgon, men att då blev det nog bara nedslipning av
den vassa tanden och sen fick jag nog komma och fixa till resten en annan dag.
Hmmm.... så få se då....?
Själv hoppas jag på att få allt gjort imorgon.... men så tur har väl inte jag.....
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0