Inte lätt att veta........

Jag har inte skrivit något inlägg här på bloggen, på några dagar nu.
Dels så har jag inte haft tillgång till internet och sen har jag inte haft
något speciellt att skriva om.
 
Jag har varit hemma resten av arbetsveckan....och mest vilat och sovit.
Det har även blivit mycket slötittande på olika tv-program och OS.
 
Jag önskar att det snart vänder ..... att jag blir av med denna trötthet....
och att jag blir lika pigg som jag var veckorna efter operationen.
 
Jag har inte fått något svar än på mina matdagböcker.
Jag skulle ju skriva ner allt jag åt i några dagar..... ja, vad jag åt, vilken tid och i vilken mängd.
Sen skulle jag skicka matdagböckerna till dietisten i Skönvikt.
Hon i sin tur ska göra en analys av dagböckerna och kolla om jag
får i mig tillräckligt med näring/energi.
 
Ett annat alternativ/förklaring jag har fått till min trötthet är att jag kanske måste äta
oftare...typ varannan timme....för att hålla blodsockret på jämn nivå.
Om blodsockret åker berg- och dalbana hela dagarna så blir man ju trött av det.
 
Ännu ett alternativ/förklaring jag har fått är att jag kanske måste ta
B12-sprutorna oftare än var tredje månad.
 
Och sista förklaringen jag har fått är att vid den här tidpunkten, ca 3 mån efter operationen,
så är många trötta...och att det brukar gå över allt från 3-5 månader efter operationen.
 
Suck...ja, det är inte lätt att veta när man får många anledningar/förklaringar!!!
 
Igår kom Johanna hem.
Hasse var och hämtade henne.
Skönt att få ha henne hemma lite längre tid, nu när sportlovet börjar.
 
Jag som har varit inne och hemma i några dagar nu, kände igår att jag ville
ut och få lite luft och röra på mig.
Så jag och Johanna åkte till Ludvika.
Vi skulle till Coop och handla, men innan vi gjorde det var vi in på
Pingstkyrkans seconhandbutik och handlade lite.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0