Jobb... Folktandvården... Secondhand...Vävkursen.....

Idag var jag tillbaka på jobbet igen.
Jag är fortfarande trött, men jag känner mig liiiite bättre....just nu i alla fall.
 
På jobbet blev vi att prata om tandläkare.
Då blev jag påmind om att jag nog inte har varit till tandläkaren på ett bra tag.
Jag har ju bett Folktandvården om att dom ska skicka mig en kallelse
med 1,5 års mellanrum.... och när jag började fundera lite idag.....så kunde
jag inte komma ihåg när det var sist jag var till tandläkaren.
För att få klarhet i den frågan så ringde jag till Folktandvården och hörde mig för
när det var sist jag var dit .....och det var nästan för exakt 2 år sen.
Dom låg efter med ett år, sa sköterskan!!!
Men eftersom jag nu ringde till dom så kunde hon boka en tid åt mig.
Och jag hade tur!
Dom hade fått ett återbud idag, klockan 11.00, som sköterskan erbjöd mig.
Den tiden tog jag!
 
 
 
 
Nytt för mig var att man nuförtiden anmäler sin ankomst själv..... via denna pekskärm.
Modernt ska det vara!
 
Hmmmm..... undra vad som är nytt nästa gång jag kommer dit....om ca 1,5 år?
Då kanske man får en robot som är tandläkare..... och som man själv kan/får
programmera in, via pekskärm, med vad man vill ha gjort med tänderna?????
 
Träffa tandläkaren skulle jag göra ofta.....för det är det enda vårdinrättningen
där jag får så mycket och bra beröm på.
Allt är så bra.....jag har så fina och bra tänder.....inga hål.....ingen tandsten....
inga tandfickor....inga blödningar i tandköttet.....osv.
 
 
 
På eftermiddagen var jag och Johanna till Röda Korsets secondhandaffär.
Vi båda fyndade lite......
 
 
 
 
Jag köpte denna porslinskatt för 10:-..........
 
 
 
 
......... och 10:- för detta fågelpar.
Tyvärr hade den ena fågelns stjärt gått av när jag kom hem, men med lite lim fixade
jag till stjärten....
 
 
Efter Röda Korset var vi till Loppiset Karusellen, men det var stängt på måndagar.
Så då åkte vi vidare till DaCapo.
 
 
 
 
Dom hade också stängt!
 
 
 
 
Men vi hade lite tur med tiden.....för vi kom dit kl. 15.15, så det var ju bara
en kvart kvar tills dom skulle öppna igen.... så då valde vi att stanna kvar och vänta
tills klockan blev 15.30.
 
Jag minns inte när jag sist var till DaCapo.
Men det var jättelänge sen sist!
Jag "glömmer" bort att den finns.
Kanske för att den ligger lite avsides från själva centrum?
 
Även här fyndade både jag och Johanna diverse saker......
 
 
 
 
 
 
 
Denna porslinsdam, i Rosa Ljung serien, köpte jag för 20:-.
 
 
 
 
Denna keramiktjej köpte jag för 15:-.
 
 
 
 
Vasen köpte jag för 25:-.
 
 
 
Sen åkte vi även till Loppiset i Backbyn, som jag inte har varit till på flera år, men
det var stängt där.
 
Så då åkte vi till Konsum istället och handlade lite matvaror.
 
 
Jag har varit sugen på att ev. börja väva igen.....för att det är ju så roligt.
Och just nu känns mina axlar lite bättre.
Sen tyckte jag om gänget som vi var i vävlokalen..... och jag har saknat dom.
Det var ju så trevligt att träffas och väva tillsammans på måndagkvällarna.
 
Så idag var jag ner till gänget och hörde med vävläraren om det fanns någon plats åt mig.
Och jag hade tur igen!!!!!
Dom hade en plats ledig!
Och jag var så välkommen tillbaka!
Ååååh, vad roligt!!!!
Vad glad jag blev!!!!
 
Jag var nere i vävlokalen i nästan två timmar.....och tiden den bara flög förbi.
Jag blev även bjuden på kaffe.
Det var så roligt att träffa alla igen.
En ny hade börjat i gruppen sen sist jag var med där.
 
Nu är det bara att hålla tummarna att det går bra för mig och mina axlar!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0