Kesella mitt inatta........

Natten som var sov jag dåligt, så idag har jag varit extra, extra trött.
Vaknade inatt av att jag kallsvettades och mådde lite dåligt.
När jag klev upp kände jag även hur jag skakade och darrade.
Gick ner och tog fram en Kesella som jag åt av.
Och ju mer Kesella jag fick i mig, desto bättre blev jag att må.
 
Efter Kesellan hade jag svårt att somna om, så jag la mig i soffan och
slötittade på tv:n....för det brukar ju i vanliga fall fungera som sömnpiller.
Men inte inatt!!!
Jag slumrade till lite då och då......och sov väldigt oroligt.
 
Ringde Skönvikt idag för att hör om dom hade något förslag på vad det
var som hände mig inatt.
Jag fick två förklaringar av en sköterska....som hon trodde det kunde vara.
Antingen var det ett så kallat sockerfall.....eller en sen dumping jag hade fått.
Och båda två orsakerna kunde bland annat beror på att jag fick i mig för lite kalorier/energi.
Sköterskan tyckte jag att jag skulle prata mer om detta med dietisten som
jag ska träffa nästa vecka.
 
På jobbet krånglade datorerna idag med.
Så det blev mycket prat och "skitsnack" med kollegorna och även lite monteringsjobb.
 
Efter det att jag kom hem från jobbet sov jag ett tag på soffan....och det gjorde även Hasse
när han kom hem från jobbet.
 
Senare på eftermiddagen var jag och Hasse förbi hemma hos mina föräldrar på kaffe.
 
Sen har vi bara varit hemma och tagit det lugnt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Karina

Jag köpte keso mellanmål med fruktbitar. Anamma så vidrigt! Keson var god men med fruktbitar i så blev det för sött, jag hade lika gärna kunnat äta direkt ur sockerskålen, FY! Torkad frukt är ju söt men det där var nåt i hästväg... Har köpt lättkvarg men det har jag inte provat än. Vi behöver ju protein! ;-)

Svar: Hej Karina!
Ja, vi behöver ju protein.
Jag har provat lite olika mejeriprodukter med hög proteinhalt.....och av det jag har provat är Kesella hallon och Skyr mina favoriter. Äter mycket av det.
Har provat Kesella äppel/kanel och citrus....men tyckte ej om det.
Har provat Kvarg med jordgubbssmak, men kunde inte äta det pga bitar i den.
Ja, jag är lite kräsen och känslig för fruktbitar i mejeriprodukter :)
Provade även någon proteinrik mejeridryck, men nej...den var inte heller god.

Kram!
jagjaana.blogg.se

2014-01-22 @ 07:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0