Nyårslöfte........

Nyårsdagen har jag tillbringat här hemma.....och så även de
andra i familjen....mer eller mindre.
 
Jag har även varit väldigt trött idag.
 
På eftermiddagen fick vi besök av min f.d kollega, Rolf.
Det var roligt och trevligt att träffa honom..... för det var ett bra tag sen sist.
 
Igår gav mig själv ett nyårslöfte.....så där på skoj....eller ja, det är ju egentligen seriöst.
Jag tänkte och pratade om en sak tidigare i veckan och då blev det att jag
bestämde mig för att ändra på den saken och då "passade" det ju så bra
att även kalla det för ett nyårslöfte.
 
Nej, det är inte att jag ska sluta att röka!
För det har jag ju redan gjort.
Idag har jag varit rökfri i tre månader och några dagar.
 
Nej, det är inte att jag ska banta!
Jag äter så lite redan.....på grund av min GBP-operation.
 
Nej, det är inte att jag ska börja motionera!
Jag  "jobbar" redan på det....och jag har även sagt att jag ska börja gå på ett gym....i år.
 
Nä, mitt nyårslöfte är att jag ska sopsortera bättre!
Och även få de andra i familjen att göra det.
Visst, vi sopsorterar redan, men inte allt.....öööh, vi är nog rätt så usla på det....med
tanke på hur mycket som åker ner i soppåsen....ähum..... tyvärr.
MEN, nu ska det bli ändring på det!!!!
 
Bättre sent än aldrig!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0