Årets första kvällsdopp......

Puuh.... denna värmen tar ju knäck på en.
Orkade inte blogga igår heller.... ja, när jag väl hade tid till det.
 
Så här kommer ett inlägg om gårdagen.....
 
Jag var och jobbade, och det märks så väl att det är semestertider nu.
Det är mycket lugnare och tystare på jobbet.
Skönt!
 
 
 
 
Medans jag var på jobbet, hade Hasse satt upp poolen och börjat fylla den med vatten.
Påfyllningen höll på långt in till sena kvällen.
 
Mot kvällningen var jag och Johanna upp till mina föräldrar, för Marko och Molly var där.
Vi, jag, Johanna och Molly, bestämde oss för att åka och ta oss ett kvällsdpp.....
den första för i år.
Nellie ville ej följa med oss, men Mattias däremot blev med oss.
 
 
 
 
Vi var till Storsand.
Det var fler än vi som var där och tog sig ett svalkande kvällsdopp.
 
 
 
 
Jag trodde att vattnet skulle vara mycket varmare nu än vad det var när vi varr ut med båten.
Dels för att det är långgrunt i Storsand och sen för att det har varit så varmt... dag som natt.
Men icke!
Det var kallt! Eller ja, det var kanske lika kallt/varmt som när vi var ut med båten.
 
Vi kom i och badade en stund, men inte så länge som jag hade hoppats på.
Det blev en kort kvällsdopp, men kylnings effekten blev god.... och det var ju det
jag var ute efter.
 
På köpet fick jag även vatten i det ena örat och som forfarande, i skrivande stund,
är kvar i örat och irriterar, trycker och gör hörseln dålig.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0