Het dag med lite åska........

Puuuuh.... denna värmen tar ju knäck på en ju......
Att det aldrig kan vara lagomt!
 
Idag på förmiddagen var jag till sjukgymnasten och fick mig en omgång av
den smattrande och hamrande manicken.
Efter besöket satte jag mig, tillsammans med Hasse..... på en bänk i skuggan....
och åt en Kesella.
Sen åkte vi hem.
 
Halvvägs hem, vid Lernbo, undrade jag helt plötsligt vart min plånbok var?
Ja, den fanns då inte i bilen.
Så då blev den nog kvar på bänken i Ludvika.
Jahapp, bara att vända om och åka tillbaka och hoppas att ingen oärlig person hade
hittat plånboken.
 
När vi kom fram till Engelbrekts vårdcentral så såg jag min plånbok låg kvar på bänken....
där vi hade setat tidigare.... och allt fanns kvar i plånboken.
Pjuuuh... vilken tur!
 
På eftermiddagen blev det poolbad för mig, Hasse och Johanna.
Åh, vad skönt det var, även om det knappt svalkade något.
 
Lite senare kom även brorsan med familj och plaskade i poolen.
 
Mitt i allt det roliga, kom åskan.
Typiskt!
Alla gick upp på altanen och där vi fikade och även drack smoothies.
Men det var lite för varmt på altanen, även om vi öppnade upp.
 
Åskan mullrade lite då och då.... och då blev det ingen mer plaskande i poolen.
Tyvärr!
 
Som sagt, denna hettan knäcker en.
Mot kvällningen somande jag till på soffan.... jag var helt enkelt så trött/slut.
 
Trots att vi har öppet överallt och fläktar står och går, så känns det ingen
svalare här inne....puuuuuh.
Så det kommer att bli ännu en jobbig och svettig natt..... med störd nattsömn.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0